Bostadsrätterna avyttrar aktier - kommentar av ordförande Lennart Hedquist

Riksförbundet Bostadsrätterna Sverige Ekonomisk Förening har avyttrat sina aktier i SBC Sveriges Bostadsrättscentrum till ett pris om 25:- per aktie. Försäljningen avser totalt 15 068 428 aktier. Köpare är OBOS Norge. OBOS kommer att lägga ett bud på övriga utestående aktier.

SBC är ett av Sveriges ledande företag inom bostadsrätt. Bostadsrätterna bedömer att OBOS kommer att vara en utmärkt ägare av SBC. Genom förvärvet kommer OBOS att som ägare av SBC ytterligare kunna utveckla SBC:s erbjudande till de ca 4000 bostadsrättsföreningar som idag ekonomisk och teknisk förvaltning genom SBC.

Lennart Hedquist, styrelseordförande Bostadsrätterna, tel 070-671 54 30