Tobias Dagerås i Boulebars franska stadspark, Foto: Natalie Greppi

Tobias Dagerås fortsätter sin franska resa på Boulebar

Tobias Dagerås har spenderat oräkneliga timmar i olika matsalar och restauranger de senaste 15 åren. Oavsett tid på dygnet har fokuset alltid varit att skapa en grymt bra serviceupplevelse med gästen i fokus. Och den strävan tar han med sig in i arbete på Boulebar Rosenlund.

Det är med en gedigen erfarenhet av serviceyrket Tobias går in i rollen som vice Boulebarchef och ansvarig för Boulebar Rosenlunds kommande uteservering. I Göteborg har vi kunnat träffa honom på bland annat klassikern Brasseri Lipp, som servitör och restaurangchef på Butcher´s Market och Yaki-das nattöppna restaurang. Senast som restaurangchef på Avenyfamiljens franska bistro Levantine i Vasa.

Teamet på Boulebar Rosenlund ser fram emot att få in ännu mer kunskap och erfarenhet i restaurangen för att ta hand om de uppemot 2000 gästerna i veckan på bästa sätt.

–Tobias är en av Göteborgs vassaste servicepersoner. Han satte Butcher´s Market på kartan och drev senare Levantine på ett fantastiskt sätt. Hans vapen är service och stor kunnighet i det franska köket. Hans kunskaper kommer verkligen vara en tillgång här, säger Boulebarchefen Sebastian Kapocs.

Intresset för det franska köket är stort
– Jag älskar franska brasserier och bistros, jag och min fru Linn förlovade oss på Balthazar i London. Det var inte en slump om jag säger så. En gäststyrd upplevelse är det jag är intresserad av och själv uppskattar mest, säger Tobias.

Vad som driver Tobias framåt är känslan av att ha en matsal där både gäster och personal trivs med värdskapet i fokus. Det är tydligt att det är mjuka värden som är viktiga, kontakten mellan gäster och personal. Hos Boulebar ser han möjligheten att föra det vidare.

– Jag vill föra vidare mina kunskaper inom service till fler och Boulebar känns som en perfekt plattform för det. Jag föll för företagets värderingar och såg möjligheten att få utvecklas som ledare här, säger Tobias.

Sommaren står för dörren och Boulebar expanderar
– Jag ser fram emot att tillsammans med kollegorna ta uteserveringen, som kommer bli något alldeles extra, till högre höjder och att sätta mig in i pétanquens värld. Och att utveckla restaurangen ännu mer som destination, Rosenlund har mycket att ge, säger Tobias.

–Även hösten blir ett stort fokus för oss. Med Tobias i spetsen kommer vi att expandera Boulebar i Göteborg. Vi blir ett häftigt gäng här och det finns stora utvecklingsmöjligheter, avslutar Sebastian Kapocs.