Bovision fortsätter att växa

Antalet unika besökare på bostadssajten bovision.se har ökat med tio procent under 2009. Bovision.se blev i början av året först i Sverige med att kombinera bostäder från de egna kunderna med andra bostadsannonser på internet. Under 2010 väntar fortsatt utveckling av sajten och en satsning på fler funktioner för bostadsletarna.

- Det är enklare att hitta sin drömbostad när merparten av annonserna finns på ett och samma ställe, säger Marianne Olseryd Engqvist, vd för Bovision. Under 00-talet har bostadsmarknaden förändrats mycket genom Internet, och det har blivit enklare att leta bostad. Vi tror att de flesta mäklarna och bostadssäljarna även ser fördelarna med att annonser på nätet blir synliga för fler.

Under 2009 har Bovision satsat på att göra bostadsletandet smidigare genom nya funktioner, som exempelvis möjligheten att få aktuella listor över lediga bostäder i det område där man befinner sig direkt till mobiltelefonen. Vidareutvecklingen av bovision.se kommer att fortsätta på högvarv under 2010.

- Just nu utvecklar vi ett helt nytt söksystem som vi hoppas kunna lansera i början av 2010, säger Marianne Olseryd Engqvist. Dessutom bjuder vi in till dialog med våra användare genom sociala medier, såsom Facebook, Twitter och vår egen blogg. Vi tar gärna emot tips och idéer gällande vidareutvecklingen av bovision.se från Sveriges alla bostadsletare.

På bovision.se finns i slutet av december 2009 38 885 annonser för bostadsrätter, villor, hyresrätter och utlandsbostäder.

För mer information, kontakta gärna:
Eleonora Hansi, presskontakt
0736-163883, eleonora.hansi@greenhillrelations.se