Tidigare Telenor Inpli-vd blir vd för Brilliant Future

Tidigare Telenor Inpli-vd blir vd för Brilliant Future

Undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future har som målsättning att inom ett par år bli ett av Europas ledande bolag inom kund- och medarbetarundersökningar. Nu står det klart vem som ska leda tillväxtresan – Andreas Ferm, som bland annat tidigare varit vd på Telenor Inpli.

Andreas Ferm har utsetts till vd för Brilliant Future, ett dotterbolag till Wise Group AB, som är en av marknadens främsta datadrivna undersöknings- och actionplattformar för kund- och medarbetarupplevelser.

Andreas är idag interim chef för Brilliant Futures systerbolag Edge där han framgångsrikt skapat en ny organisation och transformerat kunderbjudandet till en e-handel för HR-tjänster. Dessförinnan har han en karriär som vd på Telenor Inpli. Han har även erfarenhet av affärsdrivande ledarroller inom telekom och IT.

- Brilliant Future är ett företag med mycket kompetenta medarbetare och stora tillväxtmöjligheter. Bolaget har redan påbörjat ett offensivt utvecklingsarbete som det ska bli inspirerande att delta i. Bolagets vision är tydlig, att hjälpa företag och organisationer världen över att frigöra potentialen i människor. Jag är glad över att ha fått förtroendet att leda bolaget de kommande åren och fortsätta den fina tillväxtresa som redan påbörjats, säger Andreas Ferm.

Andreas Ferm ersätter styrelseproffset Lars Gundersen som varit tillförordnad vd sedan början av året. Han tillträder rollen som vd den 1 januari 2020 då han samtidigt tar plats i Wise Groups ledningsgrupp.

Maja Adersten, presskontakt Brilliant Future
maja@aderstennorlin.com / maja.adersten@brilliantfuture.se
+46 (0) 70 - 280 79 74

Om Brilliant Future AB
Brilliant är en del av Wise Group och är en av marknadens främsta datadrivna undersöknings- och actionplattformar. Företaget erbjuder agerbara och datadrivna kund- och medarbetarinsikter som hjälper företag och organisationer att fatta beslut som stärker affären.

Brilliant mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Resultatet av Brilliants data visar gång på gång att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden. Företagets vision är att hjälpa företag och organisationer världen över att frigöra potentialen i människor.