Brother förstärker skrivarserie för molntjänster och sociala medier

MFC-J4710DW är den senaste skrivaren enligt det koncept som Brother kallar Print 3.0. Modellen är tillsammans med de tidigare lanserade MFC-J4510DW och DCP-J4110DW de minsta allt-i-ett-maskinerna med bläckstråleteknik för utskrifter upp till A3 som Brother utvecklat. Modellen beräknas befästa Brothers marknadsdominans inom multifunktionsmaskiner som klarar A3-format, där företaget idag har en marknadsandel på 87 procent*.

Print 3.0 innebär att alla funktioner har förbättrats och ny teknik för sociala medier har lagts till. Även själva utskriftstekniken är ny. Utskrifterna sker liggande och via en manuell ”by-pass”-matning kan användaren skriva ut dokument i upp till A3-format. Trots sitt behändiga format klarar MFC-J4710DW dessutom dubbelsidiga utskrifter, kopior, skanning och fax i A4-format.

Skrivaren kan liksom tidigare modeller delas i nätverk via trådbunden eller trådlös anslutning. Alla de nya funktionerna hanteras enkelt via den 9,3 cm stora pekskärmen. Därifrån styr användaren maskinen genom att dra, peka och trycka.

– Vår A3-skrivare som inte tar större plats än en A4-modell har slagit väl på marknaden. Våra modeller baserade på det nya konceptet Print 3.0 har blivit en framgång. De hittills lanserade modellerna har sålt slut i lager och vi räknar med att den nya modellen kommer att bli minst lika väl mottagen, säger Thomas Björnfalk, försäljningschef på Brother i Sverige.

Till skrivaren, som är av fyrpatronstyp, finns både vanliga bläckpatroner och så kallade högkapacitetspatroner som räcker till upp till 1 200 sidor. Båda ger hög utskriftskvalitet för professionella dokument, men med högkapacitetspatronen blir kostnaden per sida lägre.

Även i Print 3.0 märks Brothers engagemang för miljön. MFC-J4710DW uppfyller de stränga kraven för miljöstandarderna Svanen, ENERGY STAR och Blå ängeln tack vare låg energiförbrukning, låga ljudnivåer och en återvinningsvänlig konstruktion.

MFC-J4710DW finns tillgänglig i Sverige från början av april. Rekommenderat pris är 2 152 kronor exklusive moms.

*A3 multifunktion med bläckstråleteknik

För ytterligare information

Thomas Björnfalk, försäljningschef, Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark Telefon: 031 - 734 12 13 E-post: thomas.bjornfalk@brother.se

Bilder

Bilder på produkterna kan laddas ner från www.mynewsdesk.com/se eller från bildbanken på www.brother.se, under fliken Media Center.

• Hobby

• airprint
  • iprint&scan
  • dubbla pappersmagasin
  • skanna till nätverkskatalog
  • skanna till molntjänster
  • skanna till e-post
  • landscape
  • print 3.0
  • liggande utskrifter
  • a3
  • svanenmärkning
  • trådbunden nätverksanslutning
  • trådlös nätverksanslutning
  • multifunktion
  • duplexutskrift
  • bläck multifunktion

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 19 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213