Fler än en miljon sålda A3-skrivare i Europa

För snart fem år sedan, när Brother lanserade sin första A3-skrivare av bläckstråle-typ, var den nästan ensam på marknaden. Idag fortsätter efterfrågan på A3-bläckstråleskrivare att öka och fick nyligen ett ytterligare uppsving när Brother lanserade sitt nya koncept Print 3.0, som vänder på hela utskriftstekniken.

Förklaringen till framgångarna är, förutom kvalitet och attraktiva priser, ett brett sortiment av bläckstrålebaserade A3-skrivare. Den bästsäljande modellen i Europa och i Sverige är MFC-J5910DW.

Bläckstråleskrivare med allt-i-ett-funktion och kapacitet för större utskrifter än A4 är populära bland mindre företag där de används för utskrifter av kalkylblad, ritningar, offerter och foton. Men de här skrivarna blir allt vanligare även i hemmen för att skriva ut bilder och teckningar i ett större format än A4.

Vi hör av våra återförsäljare att kundgruppen är bredare än väntat. Vi trodde att A3-skrivaren skulle bli populär i reklambranschen och bland ingenjörer och arkitekter förklarar Thomas Björnfalk, försäljningschef på Brother Sverige. Men bland kunderna finns också resebyråer, fastighetsmäklare, revisorer och specialbutiker med behovet att skriva ut t ex broschyrer eller kalkylark i färg i större format fortsätter Thomas Björnfalk.

Framtiden heter Print 3.0 och Brother förväntar sig att det nya konceptet, som tar utskriftstekniken i en helt ny riktning, kommer att bli en hushållssuccé inom A3. Därmed räknar Brother med att inom några år nå gränsen för två miljoner sålda allt-i-ett A3-bläckmodeller i Europa.

*Källa: DMR

**Enligt InfoSource Western & Eastern Europe

För ytterligare information kontakta:

Thomas Björnfalk, försäljningschef, Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark

Telefon: 031 - 734 12 13 E-post: thomas.bjornfalk@brother.se

Bilder

Bilder på produkterna kan laddas ner från www.mynewsdesk.com/se eller Bildbank under fliken MediaCenter på www.brother.se

• Hobby

• kopiera
  • skanna
  • landscape
  • liggande utskirfter
  • duplexutskrift
  • trådlös nätverksanslutning
  • trådlös
  • multifunktion
  • svanenmärkta
  • mfc-j6910dw
  • mfc-j6710dw
  • mfc-j6510dw
  • mfc-j5910dw
  • dcp-j4110dw
  • mfcj4510dw
  • brother
  • brother a3
  • print 3.0
  • bläck multifunktion

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 19 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213