Pressmeddelande -

Brother International Sweden AB: Två nya bläck multifunktionsmaskiner med Bluetooth-anslutning och A3-utskrift

I de nya modellerna satsar Brother på många funktioner och finesser i en och samma kompakta maskiner.

De nya, nätverksklara bläckmaskinerna, MFC-5890CN och MFC-990CW passar för hemmakontoret eller som komplement till arbetsplatsen. De är dessutom unika i Brothers serie av multifunktionsmaskiner:

MFC-5890CN tillhör en ny serie A3-maskiner som lanserades tidigare i höst. Skillnaden mellan modellerna i den serien är att MFC-5890CN är mindre till storleken och skriver ut upp till A3-format. I övrigt kan den faxa, skanna och kopiera upp till A4-format. Den kan även använda högkapacitetspatroner, för att minska utskriftskostnader.

Nytt med MFC-990CW är att den är Bluetooth-kompatibel och har en bred 4.2" bred LCD-pekskärm.

-    Med Bluetooth-teknologin kan du skriva ut bilder direkt från din Bluetooth- kompatibla enhet på bara några sekunder, säger Fredrik Pauli, produktchef på Brother Sverige.

Miljö i fokus

-   Hela serien där MFC-5890CN och MFC-990CW ingår är Energy Star och Blå Ängeln certifierad, vilket bl a innebär energisnålare maskiner, tillägger Fredrik Pauli.

Energy Star är en miljöcertifiering som tilldelas modeller som drar väldigt lite energi. Blå Ängeln är en tysk miljöcertifiering som endast tilldelas produkter och tjänster som sätter hög miljöstandard inom tillverkning och service.

MFC-5890CN och MFC-990CW använder fyra separata bläckpatroner som man kan byta ut individuellt, och har stöd för Windows, Mac och Linux.

De två nya modellerna ingår i en mångsidig familj av olika maskiner med eller utan fax där du med endast en maskin skriver ut, kopierar och skannar - från storlek 10 x 15 cm  och i vissa fall upp till A3-format.

MFC-5890CN
Professionell bläckmaskin som skriver i A3, med fax och trådbunden nätverksanslutning

. Skriver ut upp till 35 sid/minut i mono och 28 sid/minut i färg
. A3 utskrift, övrigt i A4 (faxning, skanning och kopiering)
. Direktutskrift från USB-minne/minneskort
. Skanna till USB-minne

MFC-990CW
Trådlös kompakt bläckmaskin med fax och Bluetooth-anslutning

. Skriver ut upp till 33 sid/minut i mono och 27 sid/minut i färg
. Direktutskrift från USB-minne/minneskort
. Skanna till USB-minne
. Fotoutskrifter på mellan 30 och 49 sekunder, 10 x 15 cm

För mer information om varje modell gå in på www.brother.se

Fredrik Pauli, produktchef, Brother International Sweden AB
Telefon: 031 - 734 12 15   E-post: fredrikp@brother.se

Bilder på produkterna kan laddas ner från www.brother.se under Media Center

Om Brother

Brother International Sweden AB är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har huvudkontoret för Sverige i Göteborg. Brother Int. Sweden har 20 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika teknologiska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

• Hobby

• MFC-990CW