Nyttig mat i hälsosam miljö

Nyttig mat i hälsosam miljö

BSK Arkitekter har utvecklat ett nytt koncept för juicebaren SqueezedUp. Den andra februari öppnade Sats sitt nya träningscenter i Spårvagnshallarna på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Samtidigt presenterade SqueezedUp sitt nya koncept och sitt första samarbete med Sats. Tillsammans kommer man att erbjuda en bättre livsstil med nyttig mat och dryck i en hälsosam miljö.

BSK Arkitekter har arbetat nära SqueezedUp för att utveckla deras befintliga koncept. Alltifrån den grafiska profilen och utformningen av barerna till presentationen av råvaror och utbud av mat har uppgraderats. Under processen föddes också idén att samarbeta med andra kompatibla verksamheter.

- Vi har anpassat hela SqueezedUp för nya tider och nya behov. Att ta fram ritningar och inredning är bara en bråkdel av det jobb vi på BSK Arkitekter gör för våra kunder. Vi fungerar ofta som rådgivare i alla delar av affären vilket har varit fallet i arbetet med SqueezedUp, säger Alessandro Cardinale affärschef på BSK Arkitekter.

Samarbetet med Sats och andra aktörer kommer att skapa möjligheter för flera nyetableringar. Närmast kommer även Hornstulls tunnelbanestation att få en ny SqueezedUp.

BSK Arkitekters startade 1966 och har idag 40 medarbetare. BSK Arkitekters Inredningsstudio arbetar med utformning av personliga och varumärkesstärkande miljöer för butiker och kontor. Exempel på kunder är Odd Molly´s flagship store, DICE (Digital Illusions/ Electronic Arts), EQT och Propellerhead Software. BSK ingår i Arcona-koncernen och omsättningen 2010 var 40 MSEK.