​Bansvik Holding konsoliderar ByggVesta

Bansvik Holding AB, huvudägare i ByggVesta, har löst in Nordfeldt Invest AB:s minoritetspost i ByggVesta. Nordfeldts ägare Gunnar Nordfeldt som var ByggVestas VD 1995-2012 lämnar i samband med inlösen också sin plats i ByggVestas styrelse.

"Gunnar och jag har haft ett framgångsrikt, spännande och mycket roligt samarbete under drygt 20 år och sett bolaget utvecklas från ett lokalt fastighetsbolag i Linköping till att bli en ledande utvecklare av hyresrätter i Sveriges 6 största storstadsregioner," säger Bansviks ägare Lars Jonsson. "Gunnar kan nu med vårt goda minne på egen hand realisera sin dröm att skapa ett mindre men helägt familjebolag," avslutar Lars Jonsson.

Bansvik ingår i Stellar Holdings-koncernen med säte i Seattle, och ägs av svensk-amerikanska familjen Jonsson.

Om ByggVesta

ByggVesta utvecklar och förvaltar en växande portfölj av hyresfastigheter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping och Västerås.

Tillsammans med AFA Fastigheter äger ByggVesta fastighetsbolaget Grön Bostad med ett bestånd på ca 3.000 nyproducerade hyreslägenheter som utvecklats av ByggVesta.

2018 beräknas Grön Bostads portfölj uppgå till ca 4.000 lägenheter med ett marknadsvärde på ca 7 Mdr.

För ytterligare information kontakta:

Lars Jonsson

Email: lars@stellar.com

Telefon: +46 70510 55 88 alt. ‪+1 206 979 9379

Alt.

Rolf Eriksson, VD ByggVesta

Email: rolf.eriksson@byggvesta.se

Telefon: +46 708-52 63 80

ByggVesta utvecklar, bygger, äger och förvaltar hyresfastigheter för långsiktigt hållbart och prisvärt boende i attraktiva lägen. Vårt arbetssätt, våra metoder och lösningar kännetecknas av ständig utveckling, och våra fastigheter av ett bestående mervärde i såväl ägande, förvaltning som boende. Tack vare att vi tänkt om kan vi idag erbjuda våra hyresgäster både hög kvalitet och miljöprofil till en vettig hyra. www.byggvesta.se