För fjärde året i rad prisas ByggVesta och Grön Bostad för Sveriges bästa bostadsprodukt i Kundkristallen

ByggVesta och Grön Bostads hyresbostäder har för fjärde året i rad utsetts till Sveriges bästa. Det är slutsatsen även i 2012 års kundundersökning som för åttonde året i rad presenterades i form av fastighetsbranschens prestigefyllda pris Kundkristallen. Det är ett unikt pris där privata och kommunala fastighetsbolag mäter sig mot varandra i service och kvalitet.

-För fjärde året i rad vann vi kategorin Bästa produkt. Att hyresgästerna själva avgör vem som vinner, och fortsätter att gilla det vi gör känns mycket bra, säger Gunnar Nordfeldt koncernchef på ByggVesta.

-Vi har precis som alla andra saker som behöver förbättras, och dem arbetar vi oförtrutet vidare med. Det är uppenbarligen något våra hyresgäster uppskattar, kompletterar Olof Johnson, ByggVestas förvaltningsledare.

Syftet med kundundersökningen är bland annat att ge hyresgästerna möjlighet att påverka sitt boende. De anonyma svaren sammanställs och ger ByggVesta ett gediget material att styra arbetet efter. Dessutom används t ex fastighetens serviceindex vid hyresförhandlingarna.

Både ByggVesta och AFA som är delägare i Grön Bostad, tar för varje undersökning del av synpunkterna och genomför förbättringar. Förändringar av både teknisk, plan- eller förvaltningsmässig natur arbetas in i alla nya projekt.

Ända sedan 2008 när ByggVesta av Fastighetstidningen utsågs till Årets Fastighetsägare med motiveringen ”en helhetssyn och ett mot strömmen-tänkande som kan tjäna som föredöme i branschen”, har ByggVesta uppmärksammats som Sveriges bästa bostadsprodukt.

Gunnar Nordfeldt, koncernchef ByggVesta

telefon 08-694 07 88, mobil 0705-482500

Olof Johnson förvaltningsledare ByggVesta Fastighetsförvaltning AB

telefon +46 8 694 07 94

Om Kundkristallen:

AktivBo genomför varje år återkommande kundmätningar baserade på styrkortet CustomerScoreCard, som gör det möjligt att göra jämförelser mellan olika typer av fastighetsbolag. En gång om året anordnas AktivBos BenchMark Event där man uppmärksammar de företag som lyckats bäst i olika avseenden. Vinnarna utses bland de ca 150 stora och medelstora företag som genomför kundundersökningar tillsammans med AktivBo. De deltagande bolagen har tillsammans närmare 500 000 lägenheter, dvs nästan en tredjedel av alla hyreslägenheter i Sverige. Benchmark Event 2013 gick av stapeln på Berns Salonger i Stockholm.

Vinnare i kategorin Bästa produkt 2012 blev ByggVesta,

Läs mer om AktivBo på www.aktivbo.se

Om ByggVesta

ByggVesta är ett fastighetsutvecklande bolag som vill bidra till att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle där människor med olika behov och önskemål kan hitta ett attraktivt boende att trivas i. Genom att bygga flexibelt, kostnadseffektivt och resursmedvetet, utan att för den skull tumma på kvalitet, omsorg och långsiktighet, kan vi erbjuda våra hyresgäster både hög kvalitet och miljöprofil till en vettig hyra.

ByggVesta består av en liten men kunskapsintensiv organisation med hängivna medarbetare och kontor i Linköping, Göteborg, Malmö och Stockholm. Till vår hjälp har vi också ett omfattande nätverk av underleverantörer runtom i Europa.

Läs gärna mer om ByggVesta på www.byggvesta.se.

Om Grön Bostad AB

Grön Bostad äger sedan 2011 ca cirka 1325 lägenheter som förvaltas av Byggvesta.

Grön Bostad AB ägs i sin tur till lika delar av AFA Fastigheter och ByggVesta. Fastigheterna är belägna i Stockholm, Västerås, Göteborg, Malmö och Linköping där också studentbostadskonceptet Colonia ingår.

ByggVesta utvecklar, bygger, äger och förvaltar hyresfastigheter för långsiktigt hållbart och prisvärt boende i attraktiva lägen. Vårt arbetssätt, våra metoder och lösningar kännetecknas av ständig utveckling, och våra fastigheter av ett bestående mervärde i såväl ägande, förvaltning som boende. Tack vare att vi tänkt om kan vi idag erbjuda våra hyresgäster både hög kvalitet och miljöprofil till en vettig hyra. Läs gärna mer om ByggVesta på www.byggvesta.se.