Installationstestare från Chauvin-Arnoux

För att uppfylla standarden SS 436 40 00 utgåva 3 kan dessa installationstestare med bland annat minne och rapportgenerering användas.

Detta regelverk gäller vid ny- och tillbyggnad samt ändringar i en elinstallation. Enligt reglerna ska kontroll och dokumentation av alla mätvärden på installationen göras innan idrifttagning.

Alla funktioner är samlade i ett kompakt och lätt instrument med enkelt handhavande.

CA6133 har även automatisk testfunktion av loopimpedans-jordfelsbrytartest samt MΩ som utförs efter varandra. Isolationsprovning med 1000 V, uppladdningsbara batterier samt minne och Rapportfunktion med Bluetooth via Android APP.

Med hjälp av direktfunktionsval, tillsammans med en svensk/flerspråkig Android APP för smidig hantering av mätdata samt svensk manual är användningen extremt enkel.

Mer information finns på vår hemsida på denna länk

CA Mätsystem AB

Johan Bodin