Robin Stjernberg slog rekord på Spotify

Robin Stjernberg blev inte bara historisk som första Andra chansen-deltagaren att vinna Melodifestivalen. Dagen efter vinsten spelade Spotifys användare hans "You" 649 000 gånger - ingen låt har någonsin spelats så många gånger under en dag i Sverige.

Till TT Spektra säger Robin:

— Det är helt sjukt, jag fattar inte själv hur sjukt det är. Det är extremt roligt och det är verkligen ett kvitto på att folk gillar låten, säger Robin Stjernberg

Lionheart Music Group etablerades under namnet Lionheart Records 1990 och har sedan dess haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt. Tillsammans med artist- och managementbyrån MLP och förlaget Lionheart Music har vi ända från starten haft en unik ställning i svenskt nöjesliv, då vi alltid har kunnat erbjuda våra artister och låtskrivare – och även våra samarbetspartners – en helhetslösning. Under 2012 byter också MLP namn till Lionheart Music Group, vilket gör vår arbetsmodell ännu tydligare! Inom musikutgivningen ingår också lablarna SoFo Records och Kavalkad. Sedan augusti 2007 är vi ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag.