PEPSI MAX® OCH TOMORROWLAND SÖKER EFTER MORGONDAGENS DJS TILLSAMMANS MED FEDDE LE GRAND

SVERIGE, 18 MARS – #thesoundoftomorrow –I jakten på morgondagens artister bjuder Pepsi MAX in oupptäckta DJs och musikproducenter till tävlingen ”The Sound of Tomorrow”. I två år har Pepsi samarbetat med festivalen Tomorrowland, och för att fira det lyckade samarbetet väljer man i år att tillsammans skapa en tävling där man ger en unik möjlighet till morgondagens talanger.

• Efter förra årets succé är vi glada över att utveckla vårt partnerskap med Tomorrowland. Musik har alltid funnits i vårt DNA, och vi är stolta över att kunna fortsätta följa vårt arv genom att skapa en helt ny plattform för morgondagens artister. Som en av världens största festivaler är Tomorrowland den perfekta partnern att hjälpa oss att fortsätta bygga en stark relation till musikälskare världen över. Men denna gång på ett helt nytt sätt, säger Mark Kirkham, Head of Marketing and Innovation, PepsiCo West Europe Beverages

Till sin hjälp har man valt att samarbeta med den världsberömda nederländska DJn, Fedde Le Grand, bland annat känd för låten Put your hands up for Detroit. Le Grand kommer hålla en exklusiv utbildning för tio utvalda finalister samt hjälpa dem med finslipning av sina låtar.

• Under mina år i musikbranschen har jag sett många förändringar inom EDM-industrin. Jag är säker på att ingen av oss hade kunnat förutse hur otroligt populär genren skulle komma att bli eller hur många möjligheter som skulle öppnas upp. När jag startade Darklight Recordings ville jag inte bara skapa en plattform för mina egna låtar utan även öppna upp för att hjälpa morgondagens artister att skapa och få ut sin musik. Att tillsammans med Tomorrowland och Pepsi MAX få bidra i satsningen för att hitta morgondagens stjärnor känns jättekul och jag ser fram emot att höra vad deltagarna kommer skicka in, säger Fedde Le Grand, DJ och musikproducent

Älskad världen över för sin elektroniska musik kommer Fedde Le Grand även skapa ett exklusivt soundtrack till kampanjen för att inspirera potentiella deltagare. Vinnaren i tävlingen kommer därefter få släppa sin egna remix av låten via Le Grands egna skivbolag, Darklight Recordings.

Tävlingen består av fyra delar:

1. Ansökan är öppen till och med den 20 april via thesoundoftomorrow.com
  2. 10 utvalda finalister får två heldagars utbildning på Ibiza tillsammans med Fedde Le Grand. En jury kommer utse tre finalister för att därefter lämna över det slutgiltiga valet till allmänheten.
  3. Under den slutgiltiga omröstningen får vem som helst gå in och rösta på sin favorit, och är därmed även med och tävlar om biljetter till festivalen.
  4. Tävlingen avslutas på plats i Belgien under festivalen, då samtliga tre finalister får framföra sitt bidrag på scen. Vinnarens personliga remix av Fedde Le Grands senaste ‘The Sound of Tomorrow’- spår kommer officiellt att släppas av hans skivbolag, Darklight Recordings.

Kontakt:
Hannah Resare
Hannah.resare@jmwgolin.se

För mer information om Fedde Le Grand besök http://feddelegrand.lnk.to/findme

Om Tomorrowland

Tomorrowland startades som en belgisk festival år 2005 och är idag ett globalt fenomen. Festivalen anordnas årligen under de två sista veckorna i juli och lockar sammanlagt 400,000 besökare. Idag är Tomorrowland den största och snabbast växande festivalen i världen.

Om PepsiCo

PepsiCo erbjuder ett brett spektrum av produkter som konsumeras mer än en miljard gånger per dag i fler än 200 länder. Under 2017 låg omsättningen för PepsiCo på mer än 63 miljarder dollar, främst drivet av produkter från varumärkena Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker och Tropicana. Hjärtat i PepsiCo handlar om syftesdriven prestation – och företaget anser att framgången är kopplad till hållbarhet och omvärld. Genom kontinuerlig förbättring av de produkter som PepsiCo producerar och genom ett löpande ansvar för att skydda vår planet samt sysselsätta människor runt om i hela världen, lyckas PepsiCo att framgångsrikt gynna såväl samhälle som aktieägare. För mer information, besök www.pepsico.co.