Check Point identifierar ny sårbarhet i komprimeringsprogrammet WinRAR

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2019 12:01 CET

Forskare på säkerhetsföretaget Check Point har identifierat en sårbarhet i komprimeringsprogrammet WinRAR. Genom att använda ett ”fuzzer”-verktyg, WinAFL fuzzer, kunde forskarna hitta en logisk bugg i WinRAR, som kan utsätta de drygt 500 miljonerna användare för säkerhetsintrång. Fascinerande nog har buggen funnits där i drygt 19 år.

Läs hela beskrivningen av hur forskarna gick tillväga i Nadav Grossmans blogginlägg.

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) är en ledande leverantör av cybersäkerhetslösningar till företag och myndigheter globalt. Lösningarna skyddar Check Points kunder mot femte generationens cyberattacker och har branschledande förmåga att identifiera skadlig kod och andra typer av IT-säkerhetshot. Check Point erbjuder en säkerhetsarkitektur med flera lager och förebyggande skydd mot avancerade hot för såväl nätverk, moln som mobiler, samt möjlighet att kontrollera och hantera säkerheten från ett enda system. Check Point skyddar över 100 000 verksamheter av olika storlekar.

Kommentarer (0)

Kommentera