Ciszere introducerar Mustasch-skjortan till förmån för prostatacancer

Utstickande och annorlunda, men framtagen för ett bra ändamål.

Den första November riktas åter uppmärksamhet mot mäns hälsa, och framförallt är det mustaschen som är i fokus. En symbol som under denna specifika månad sammankopplas till kampen mot prostatacancer. Under november månad kommer Ciszere att donera 100 kr till Mustasch-kampen för varje såld skjorta på deras hemsida. För att observera kampanjen har de tagit fram en skjorta printat med mustascher.

• Det kändes självklart att ett ungt varumärke som oss skulle medverka till insamlingen mot prostatacancer, alla kan bidra med någonting och på sitt egna sätt, kommenterar Marcus Rohdén, designer och grundare av Ciszere.

Mustasch skjortan är framtagen i en limiterad uppsättning och utskickat till profiler som stöttar insamlingen, den finns även i begränsad upplaga på hemsidan och i butik.

• Företagande, allmänt

Ciszere är ett ungt kreativt skjortmärke från Borås som influeras av den digitala världen där trender uppstår parallellt och omedelbart. Här nås den medvetna mannen som vill identifiera sig med ett varumärke som ger frihet att uttrycka sin moderna personlighet för vardagens olika tillfällen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Forsberg | T: + 46 76 808 82 32 | E: Johan.forsberg@ciszere.se