Keewords väljer Citerus för plattformsbygge

Citerus hjälper Keewords att lägga grunden till ny plattform för att möta nya användare och andra krav på funktionalitet.

Keewords är en smart tjänst på nätet och i din mobil som snabbare och roligare utvecklar dina språkkunskaper.

Keewords har funnits som en uppskattad webbaserad tjänst under en tid. Man förändrar nu såväl affärs- som leveransmodell för att möta nya användare och därmed förändrade krav på funktionalitet. Detta ställer helt andra krav på den tekniska plattformen.

- Vi sökte efter en samarbetspartner som kunde vägleda oss i de tekniska val som vi behövde göra. Vi ville också ha hjälp att på ett effektivt sätt lägga grunden för den nya plattformen, säger Sten Ernerot, CEO Keewords

För att skapa en plattform som är både skalbar och elastisk kommer Citerus att bygga en backend som är baserad på CQRS, en serverarkitektur som lämpar sig väl för att driftas i molnet.

För Keewords har det varit av högsta vikt att välja en arkitektur som kombinerar långsiktig hållbarhet med snabb affärsnytta, genom att kunna produktionssätta ny funktionalitet stegvis. Projektet kommer att drivas agilt med korta sprintar samt dra nytta av möjligheterna med Event Sourcing. Denna teknik möjliggör återuppspelning av affärshändelser så att ny funktionalitet kan produktionssättas iterativt och ändå baseras på historiska händelser.

- Genom att ta hjälp av ett tight team från Citerus är vi övertygade om att vi kommer nå våra högt uppsatta mål vad gäller time-to-market för ny funktionalitet på den nya plattformen. Vi ser fram mot att snart kunna välkomna helt nya kundgrupper med hjälp av ny spännande funktionalitet. fortsätter Sten Ernerot.

Citerus konsulter har stor erfarenhet av domändriven modellering och design, vilket är en framgångsfaktor när man bygger transaktionsintensiva affärskritiska system.

Om Keewords
Keewords är en onlinetjänst som hjälper dig att studera språk med så kallade nyckelord. Nyckelorden är uppdelade i ämneskategorier, vilket inte bara hjälper dig att lära dig ett nytt språk mycket snabbare – det hjälper dig också att skräddarsy ditt eget språkpaket, speciellt designat för dina behov och mål. Det finns även färdiga språkpaket som utgår från olika intressen, till exempel sport. Läs mer på www.keewords.com