Höjer pulsen på Malmö för att bidra till en bättre värld för barnen i Kambodja

Det arbete som hela hotellkedjan Nordic Choice Hotels gör för miljön och omvärlden är en del av av varje hotells mantra. Med konceptet 'We Care' ger de, med sina närmare 200 hotell, miljön en hjälpande hand i rätt riktning och stödjer de utsatta familjerna i tredje världen. Initiativet 'Puls for UNICEF' ger under fyra veckor ett extra krafttag för att samla in pengar just till de utsatta familjerna i Kambodja.

“Puls for UNICEF” genomfördes första gången 2009 och är ett av flera initiativ som är starkt knutet till samarbetet med UNICEF, där målet är att bidra till att barn ska få en trygg natts sömn. För varje gäst och kollega som utför någon typ av träningsform i minst 30 minuter gör Clarion Hotel Malmö Live och Nordic Choice Hotels en donation till UNICEFs fantastiska arbete i Kambodja. 'Puls for UNICEF' pågår i skrivande stund och fram till den 11 november ska Clarion Hotel & Congress Malmö Live höja pulsen på såväl gäster som anställda.

- Sedan vi startade samarbetet med UNICEF för tio år sedan har Nordic Choice Hotels donerat över 30 miljoner kronor. “Puls for UNICEF” är ett av de initiativ som verkligen skapar engagemang bland kollegorna på Clarion Hotel Malmö Live. I år vill vi även att våra gäster kan vara med och svettas och på så vis vara med och bidra till UNICEFS arbete mot människohandel, säger Jens Lyckman, General Manager, Clarion Hotel Malmö Live.

1 miljon kronor donerades 2017 under 'Puls for UNICEF'-månaden och över 4000 medarbetare deltog i initiativet. 2018 hoppas Clarion Hotel Malmö Live att kunna motivera även gästerna till att delta och tillsammans göra en rekordstor donation.

'Run for charity' är Clarion Hotel Malmö Lives, och de andra Nordic Choice Hotels i Malmö, stora satsning i år där gäster, lokalbor och medarbetare den 7 november springer 5.8 kilometer tillsammans från Clarion Hotel Malmö Live, genom Malmö, med siktet inställt på Quality Hotel View. För varje person som är med och springer gör Nordic Choice Hotels en donation till UNICEF och det unika samarbetet.

Eventet gratis och till för alla, men en föranmälan krävs.