Club Eriks anpassar sitt utbud i spåren av Covid-19

Resebranschen är onekligen en luttrad bransch och vi blir ständigt utmanade av allt från isländska askmoln och arabiska vårar till amerikanska presidenter och världsomspännande virus.

Turistindustrin skapar cirka 10% av världens arbetstillfällen, i en mängd olika branscher. På grund av Covid-19 har nu hela den globala reseindustrin tvingats pausa sina verksamheter - rederier har lagt sina fartyg vid kaj, flygbolag upprätthåller en lägsta tänkbar servicenivå och hotell gapar tomma.

Vi på Club Eriks har utvecklat upplevelser i vår omvärld under snart 30 år och vi planerar att fortsätta med det även efter corona. Vår övertygelse är att resandet inte kommer att minska i spåren av Covid-19, även om det säkerligen kommer förändras i och med "tiden före och efter corona". Visst funkar det med större digital närvaro och tiden av social distansering och karantän har givit oss nya rutiner och skapat nya sysselsättningar. Dock är upptäcktslusten och mötenas magi oöverträffade och den träffa-andra-människor-abstinens som har blivit uppenbar under de senaste månaderna fastslår att livet ska levas Live!

Vi anpassar vårt utbud, skapar fler möjligheter till ”hemester” och väljer även att producera ett större utbud av landarrangemang. Fortfarande med samma höga kvalitet som Club Eriks är kända för. Vi tror att det dröjer innan kryssningar kommer igång igen, vilket varit vårt huvudfokus under många år, men är tämligen övertygade om att när det väl sker kommer vi att få se priser som vi aldrig tidigare skådat. På vår nya marknadsplats, erikscruises.se, finner du då all världens kryssningar till absolut bästa dagspris.