Coca-Cola lemon zero® sugar är här

Coca-Cola lemon zero® sugar är här

Under våren släpps Coca-Cola lemon zero sugar i Sverige. Smaken har bland annat gjort succé i Norge och är den perfekta drycken inför sommaren.

- Vi är glada över att lansera Coca-Cola lemon zero sugar. Det mest smakfulla sättet att dricka en Coca-Cola är med is och en citronskiva, så genom att addera is till Coca-Cola lemon zero sugar kan man njuta en riktigt god Coca-Cola, säger Victoria Adolfson Brand Manager för Coca-Cola TM i Sverige.

Lanseringen av en Coca-Cola zero sugar är i enlighet med Coca-Cola i Sveriges hållbarhetsåtagande att 2020 reducerat mängden kalorier i hela dryckesportföljen med 20%.

Lanseringen av Coca-Cola lemon zero sugar kommer vara tillgänglig från och med vecka 18 på Pressbyrån, 7-eleven, Hemköp samt hemmakväll. Smaken kommer vara tillgänglig i 500 ml PET-flaska.