COCA-COLA LIGHT och Marc Jacobs presenterar nya kollektionen

Världens bäst säljande lågkaloridryck Coca-Cola light presenterar stolt

den nya kollektionen ”Sparkling Together”, signerad den ledande modedesignern och visionären Marc Jacobs, varumärkets Creative Director under 2013.

Partnerskapet är ett spännande inslag i kampanjen "Sparkling Together For 30 Years" när varumärket firar sitt 30-arsjubileum.

Marc Jacobs förenar sin unika stil med varumärkets moderiktiga och samtidigt lekfulla profil. Med designmotiv inspirerade av 1980-, 1990-, respektive 2000-talet hyllas artiondenas alla kvinnor.

Jacobs kollektion utstrålar ungdomlighet och ett provokativt konstnärskap - med andra ord är Marc Jacobs den perfekta samarbetspartnern för Coca-Cola light.

I egenskap av rollen som Creative Director medverkar Marc Jacobs även i två kortfilmer samt i en färgstark och lättsam reklamkampanj som uppvisar hans olika designade motiv.

Marc Jacobs kommenterar samarbetet: Det är ett enormt privilegium

för mig att bli ny Creative Director för Coca-Cola light och sätta min

prägel på kampanjen i samband med 30-årsjubiléet. Coca-Cola light är

en ikon... och jag älskar ikoner.

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida eller följ oss på Facebook