MER lanserar sockerfria nyheter inför sommaren - två syrliga och uppfriskande smakupplevelser

Nu lanserar MER smakerna Äpple Kiwi Sur och Citronmix, två uppfriskande och sockerfria nyheter att avnjuta under varma sommardagar. De nya smakerna finns tillgängliga i butiker där kalla drycker finns.

Inför sommaren lanserar MER två nya, sockerfria smaker på den svenska marknaden. Smaken Äpple Kiwi Sur är en läskande blandning av äpple-, och kiwijuice för de som uppskattar syrliga smaker. Citrusmix är en fräsch törstsläckare som blandar sött och syrligt med en uppfriskande smak av apelsin, mandarin och citron. Dryckerna är fria från konserveringsmedel och avnjuts med fördel iskalla.

– Vi vill inspirera konsumenterna till att våga MER och det känns därför roligt att lansera Äpple Kiwi Sur och Citrusmix inför sommaren. Vi tror att de kommer vara de perfekta törstsläckarna för de som vågar testa syrliga smaker. MER är ett efterfrågat alternativ bland stilla fruktdrycker och vi hoppas kunna utmana svenskarnas smaklökar med de nya produkterna, som dessutom är sockerfria, säger Cydney Sloane, brand manager för MER.

Båda dryckerna finns redan nu tillgängliga i de flesta välsorterade dryckeshyllorna, i PET-flaska 50cl.

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater®, Chaqwa® , Honest® och Minute Maid®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola European Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Vi har åtagit oss att minska antalet kalorier vi sätter på marknaden med 20% till 2020. Våra PET-flaskor ska bestå av minst 50% återvunnen PET 2020. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.