Pether Fredholm, VD JSB

Comfort-kedjan har skrivit rikstäckande ramavtal med JSB

Det nya ramavtalet som Comfort har tecknat med JSB innefattar leverans och montage av VS-arbeten i Kombo Bas projekten Trygga Boendet, ett varumärke inom JSB.

Trygga Boendet är ett typhus som alla kommunala bostadsbolag kan beställa, till ett fast och konkurrenskraftigt pris. Det färdiga boendet garanterar bra standard och hög boendekvalitet som vanliga hushåll ska ha råd att bo i.

– Just nu så byggs det lägenheter som aldrig förr och produktionen förväntas öka de kommande åren. JSB är en av de främsta aktörerna på den här marknaden varför vi är väldigt stolta över att ha initierat ett samarbete med dem, berättar Peter Sjölin, affärschef för entreprenad och service på Comfort.

”Blir en prioriterad partner”

Byggentreprenören JSB har arbetat med ett antal medlemmar i Comfort-kedjan tidigare. Det fördjupade samarbetet innebär att oavsett var JSB bygger så ansvarar Comfort för att VS-entreprenaden utförs av en av kedjans medlemmar.

– Avtalet betyder att JSB blir ytterligare en prioriterad partner för Comfort-kedjan. Med våra 130 medlemsföretag säkerställer vi att JSB har en VS-entreprenad oavsett var de bygger, säger Peter Sjölin.

Planerar att bygga 1500 lägenheter

Ramavtalet gäller under närmare tre år. JSB planerar att bygga 1500 lägenheter per år tillsammans med Comfort-kedjan.

– Det har redan beställts 575 lägenheter från Comfort-medlemmar sedan vi startade samarbetet i våras. Det här skapar många fler jobbtillfällen för våra medlemmar, säger Peter Sjölin.

Med ramavtalet ser JSB:s VD Pether Fredholm fram emot en gynnande tid tillsammans med Comfort.

– För att vi på JSB ska kunna möta den ökade efterfrågan var ett riksavtal extra viktigt. Att det landade på Comfort-kedjan kändes som ett naturligt steg då vi redan har ett väl fungerande samarbete med flera av medlemmarna, säger Pether Fredholm.

Comfort är Sveriges största VVS-installationskedja och anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, stat och kommun. Vi har en stark lokal förankring och finns på 130 platser med 2800 anställda, varav drygt 1800 är certifierade montörer. Våra uppdrag sträcker sig från totalentreprenad vid nybyggnation, ombyggnation och stambyte till service, löpande underhåll och energioptimering. Med 68 välkomnande varuhus och konceptuella helhetslösningar attraherar vi även en stor del av den privata marknaden. Kedjan omsätter ca 4,2 miljarder kronor.

Relaterat innehåll