Systempaketet CASE PTFIX L-BOXX DE från Phoenix Contact.

Conrad erbjuder PTFIX L-BOXX® med 130 färdiga fördelningsblock för verktygslös installation

Med PTFIX L-BOXX® har Conrad lagt till ett logistiskt och ergonomiskt effektivt, tids- och rymdbesparande verktyg i sitt sortiment för elektriker. PTFIX L-BOXX® från Phoenix Contact innehåller 130 fördelningsblock med tvärsnitt 0,14 till 4 mm², 60 adaptrar för monteringsskena, 20 skruvflänsar och jackbara bryggor. De finns i olika färger med stor färgvariation för praktisk och kostnadseffektiv markering av elinstallationer och i enlighet med gällande RoHS-direktiv.

PTFIX- fördelningsblocken med push-in-anslutningsteknik från Phoenix Contact är konstruerade för snabb och helt verktygsfri installation. De kan användas så snart de packas upp - precis som mottot: "Auspacken, Anschließen, Fertig" (packa upp, ansluta, färdigt). Bidragande till användarvänligheten är att de packeteras som ett modulärt standardsystem, så kallat Sortimo L-BOXX, som har sett ett växande antal komplementära paketvarianter. Konceptet har funnits i mer än tio år. L-BOXX® finns som draghylla, caddy eller mobil arbetsbänk.

Förutom de tidsbesparingar som uppstår med de lättmonterade PTFIX- fördelningsblocken, finns det också betydande utrymmesbesparingar eftersom de kan monteras tvärgående på skenan. Förutom DIN-skenemontering är det också möjligt att montera dem direkt eller individuell fastsättning med lim.

"PTFIX- fördelningsblock av denna typ finns inte tillgänglig från någon annan leverantör", säger Olaf Isendahl i Phoenix Contact Germany. "De bygger på vår ursprungliga push-in-anslutningsteknik med logisk och tydlig ledarinstallation."

Dennis Braun, chef för produktgruppen kontakter hos Conrad Electronic, tillägger: "Vi är glada över att kunna svara upp mot Conrads B2B-kunders behov med dessa PTFIX- fördelningsblock som är avsedda för praktisk användning på fältet. De är bland höjdpunkterna i vårt utökade sortiment. "

Mer information om PTFIX L-BOXX® distribution blocks finns här.