Consid i samarbete med Sveriges innovationsmyndighet

IT- och managementkonsultbolaget Consid har tecknat avtal med innovationsmyndigheten Vinnova avseende förvaltning och vidareutveckling av Vinnovas intressentportal och kringliggande applikationer. Consid, som har expertis inom applikationsutveckling, kommer att ha ett helhetsansvar för utvecklingsgången.

Consid har tecknat avtal med Vinnova gällande förvaltning och vidareutveckling av deras intressentportal, vilken är en portal för hantering av bland annat ansökningar och rapportering. Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet och arbetar för att stärka Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta.

Consid kommer även förvalta kringliggande system med kopplingar till intressentportalen. Det snabbväxande it-bolaget besitter djup kompetens inom applikationsförvaltning och utveckling, därav kommer de ha ett helhetsåtagande över Vinnovas digitala utveckling. Henrik Sandell, kontorschef för Consid i Stockholm tillika en av grundarna till Consid är glad över Vinnovas förtroende:

- Vi är stolta och oerhört glada över förtroendet att tillsammans med Vinnova få utveckla deras verksamhet. Med tidigare erfarenheter och goda referenser inom liknande åtaganden så ser vi fram emot ett positivt samarbete även denna gång.

Avtalet stäcker sig över två år med möjlighet till två års förlängning.

• Partnerskap, samarbeten

• Stockholm

Consid är ett snabbväxande IT- och managementkonsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Consid omsatte under 2015 361 miljoner kronor och gjorde 33 miljoner kronor i vinst. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 350 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Om Vinnova

Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. De stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Det gör de genom att finansiera forsknings- och innovationsprojekt samt att erbjuda nätverk, möten och analyser. Vinnova riktar sig till de i samhället som är viktiga för Sveriges innovationskraft – till exempel kunskapsintensiva företag, universitet och högskolor, forskningsinstitut och offentlig verksamhet. De är också en nationell kontaktmyndighet för EU:s ramprogram för forskning och innovation samt regeringens expertmyndighet för innovationspolitik.