IT-kontor i Värnamo kan bli Sveriges snyggaste

IT-företaget Consid har ett av sina kontor beläget i småländska Värnamo. Nu har företagets kontor chans att bli känt för mer än att ha duktiga IT-konsulter, då det är nominerat till utmärkelsen Sveriges Snyggaste Kontor, en tävling utlyst av Lokalnytt; Sveriges ledande marknadsplats och magasin för och om lediga lokaler.

Consid har sitt huvudkontor i Jönköping och därmed hjärtat i Småland. Sammantaget finns bolaget representerat på tolv orter runtom i Sverige, varav Värnamo är en av dessa. Och Consids kontor i just Värnamo är något utöver det vanliga. Kontoret är beläget i en vindsvåning i en häftig industrilokal. Företaget själva beskriver att man omfamnas av en varm ”välkommen hem”-känsla när man kliver in genom kontorets dörrar.

– Våra lokaler är extremt viktiga för oss både för att det är här våra medarbetare ska arbeta och trivas, men även för att det är det första intryck vi ger våra kunder och andra som besöker oss. Att vårt Värnamokontor nu är nominerat till Sveriges Snyggaste Kontor känns fantastiskt kul. Sedan trivsamheten är en så viktig spelare för oss har vi lagt ner mycket tid och energi på inredningen på samtliga av våra kontor, säger Peter Hellgren, vd på Consid.

Peter Bäckrud, regionansvarig för Consid i Värnamo och Växjö, är stolt över kontoret och hoppas att nomineringen ska räcka ändra fram till en utmärkelse.

– Det här känns verkligen jätteroligt. Vi trivs väldigt bra med våra lokaler, har lagt ner mycket tid och energi på att det ska bli så fint som det är idag, och vi är ett skönt gäng som jobbar här och trivs fantastiskt bra ihop. Att få denna utmärkelse skulle givetvis få oss att känna en mycket stor stolthet, inte bara lokalt utan på hela Consid.

På sverigessnyggastekontor.se kan man rösta fram vilket av de nominerade kontoren man tycker ska vinna den prestigefyllda utmärkelsen. Här finns bilderna på Consids Värnamokontor.

• jönköping
  • värnamo
  • beatrice carpvik

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 400 miljoner kronor för 2015. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens snart 250 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Om Sveriges Snyggaste Kontor

I samband med seminariet Fastighetsmarknadsdagen i Stockholm koras vinnaren i Sveriges Snyggaste Kontor. Tävlingen arrangeras av Lokalnytt – Sveriges ledande marknadsplats och magasin för/om lediga lokaler. Syftet med tävlingen är att visa på den stora mängd av snygga och smarta kontor som finns i vårt land. I tävlingen kommer det kontor som bäst uppfyller kriterierna stil, arbetsmiljö och nytänkande att vinna. Priset för vinnaren av det snyggaste kontoret är, förutom äran och all uppmärksamhet/publicitet, ett exklusivt konstverk som ytterligare kommer att förgylla kontorsmiljön för hyresgästerna i det vinnande kontoret. En jury med välkända branschföreträdare kommer säkerställa att rätt kontor vinner. Läs mer på sverigessnyggastekontor.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227