Consid ingår samarbete med CSN

IT- och managementbolaget Consid deltar i Centrala Studiestödsnämndens nya ramavtal för IT-konsulttjänster. Avtalet ger Consid möjlighet att ge CSN stöd i bland annat systemutveckling och projektledning. CSN uppskattas köpa tjänster för 50 miljoner kronor årligen.

Centrala Studiestödsnämnden (CSN) är en svensk myndighet som lyder under Utbildningsdepartementet. Med huvudkontor i Sundsvall arbetar myndigheten med att betala ut bidrag och lån till studerande. Varje år betalar CSN ut cirka 23 miljarder kronor till närmare 900 000 studenter. Från och med den 1 januari 2017 träder CSN:s nya ramavtal i kraft, där det snabbväxande IT-bolaget Consid blir en av leverantörerna inom IT- och managementkonsulttjänster. Företaget får möjlighet att leverera tjänster inom systemutveckling och projektledning, där bland annat Java-utvecklare efterfrågas.

Alla konsulttjänster från Consid levereras på plats i Sundsvall. Consid har kontor på 13 orter runtom i Sverige med verksamhet i Sundsvall sedan 2013. K-G Sjöström regionansvarig Consid Sundsvall är mycket glad över möjligheten att leverera till CSN:

- Consid har en gedigen kunskap inom systemutveckling och en mycket djup kompetens inom Java. Genom bland annat vår återkommande Java Summit, men även andra kompetensträffar, vill vi bidra till att höja kunskapen inom Java specifikt och systemutveckling rent generellt i regionen. Vi ser därmed fram emot att få vara med och hjälpa CSN i det spännande arbete de har framför sig de närmsta åren.

CSN uppskattas köpa tjänster för 50 miljoner kronor årligen. Avtalet börjar löpa 1 januari 2017 och gäller över två år med möjlighet till ytterligare två års förlängning.

Consid är ett snabbväxande IT- och managementkonsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Consid omsatte under 2015 361 miljoner kronor och gjorde 33 miljoner kronor i vinst. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 370 anställda. Läs mer på www.consid.se.

K-G Sjöström

Regionansvarig Consid Sundsvall 0706-688226