Dekton Slim färg Bergen, 4mm tjocklek

Cosentino presenterar Dekton® Slim XGloss med spektakulära och unika högglansiga ytor

Åtagandet för forskning och utveckling kring sina varumärken och produkter är en viktig prioritering för Cosentinokoncernen, det spanska företaget som är världsledande inom produktion och distribution av innovativa ytor för arkitektur- och designervärlden.

Som ett resultat av detta outtröttliga arbete presenteras den ultrakompakta ytan Dekton® i den revolutionerande 4 mm tjockleken Slim för första gången i fyra spektakulära färger med polerad yta. Natura18 (XGloss Natural-serien), Halo (XGloss Solid-serien), Arga och Bergen (XGloss Stonika-serien) erbjuder kreativitet och unik glans. Den sublima FoU-arbetet från Cosentino har gjort det möjligt att skapa en tekniskt avancerad och unik yta som nu finns på marknaden. Det finns inget annat alternativ som är lika tunt i kombination med dess spektakulära spegellika glans.

Lanseringen är del av tillägget av 10 referensfärger på Slims färgpalett. Cosentino introducerar internationellt de mest sofistikerade och strukturrika Dekton®-färgerna för att smycka hemmets viktigaste utrymmen. Förutom de polerade ytorna finns det matta ytor i sex färger: Aura15, Edora och Bromo från Natural Collection samt Trilium, Laos och Lunar från Industrial-serien. Med denna utveckling har Dekton® Slim en färgpalett med 19 referensfärger.

Slim är tjockleken som revolutionerar arkitektur- och designvärlden genom att erbjuda en yta som bevarar de utomordentligt goda tekniska och mekaniska egenskaper som karaktäriserar Dekton® i en mycket tunnare (4 mm) och lättare (10 kg/m2) yta. Den är också lätt att hantera och montera/installera.

Vi kombinerar dess hårdhet, höga beständighet mot repor och fläckar, låga vattenabsorption med att den tillverkas i stora format med en utökad, utsökt färgpalett. På så vis etablerar sig Dekton® Slim som det perfekta alternativet för de applikationer som kräver lätta material som samtidigt har hög prestanda. Perfekt för beklädnad av möbler, skåpluckor, dörrar eller stora paneler, oavsett om det handlar om nybyggnation eller renoveringsprojekt.

Dekton® Slim-färger

Halo (XGloss Solid collection), Natura18 (XGloss Natural Collection), Bergen och Arga (XGloss Stonika Collection), Sirius, Zenith (Solid Collection), Nayla, Aura15, Opera, Edora, Sasea, Kovik, Sirocco, Bromo, Kelya (Natural Collection), Lunar, Kreta, Trilium och Laos (Industrial Collection).

Dekton® Slims stora framgång

Dekton® Slim har visats upp på viktiga arkitektur och designer-utställningar såsom den internationella möbelmässan i Milano (Italien) och Espacio Cocina SICI (Spain). Gensvaret från både professionella och slutkunder har varit väldigt positivt. Kända arkitekter och designers har påpekat att Dekton® Slim är precis vad branschen behövde.

Under sitt korta liv har Dekton® Slim lyckats vinna första pris i ”Product Innovation Gold Award”-kategorin på Designer Kitchen & Bathroom Awards 2019 i Storbritannien och är en av finalisterna i EK&B Business Award 2019 i kategorin ”Bästa yta”, även det en tävling i Storbritannien.

Foton: https://cosentino.box.com/s/psqbl6yln8cvupktz4zubu0w8k4fr4m5

Cosentino presenterar Dekton® Slim XGloss_SE