GANDIABLASCOs serie av utemöbler heter DIABLA och har Cosentino  exklusiva ultrakompakta Dekton®-yta kollektionen.
GANDIABLASCOs serie av utemöbler heter DIABLA och har Cosentino exklusiva ultrakompakta Dekton®-yta kollektionen.

Cosentinokoncernen och producenten GandiaBlasco i nytt samarbete med utemöbler

GANDIABLASCO som producerar utemöbler har tecknat avtal med Cosentinokoncernen för att inkludera Cosentinos exklusiva ultrakompakta Dekton®-yta i sina kollektioner.

Båda företagen har en trygg och solid utveckling under många år som gjort dem till starka referensföretag inom sina respektive sektorer, samt med en liknande historia bakom sig.
Dekton® är ett av de mest prestigefyllda varumärkena hos Cosentino. Ytan är tillverkad uteslutande av koncernens FoU-avdelning och tillverkas med hjälp av Cosentinos PST (Particle Sintering Technology), en tillverkningsprocess som innefattar applicering av ett accelererat högt tryck och hög temperatur som efterliknar hur naturen själv under miljontals år skapar natursten.

Resultatet av Cosentinos arbete är ett mycket resistent material som är praktiskt taget är immunt mot vattenabsorption. Dessutom erbjuder Dekton utmärkt färgstabilitet och kan klara alla klimatförhållanden, vilket gör materialet idealisk för de utemöbler som GANDIABLASCO designar och tillverkar.

Den raffinerade design- och arkitektoniska kvaliteten på GandiaBlascos första kollektioner, tillverkade med aluminiumprofiler i kombination med polyeten, täckte ett tomrum på marknaden vid den tidpunkten och möjliggjorde den internationella expansionen av verksamheten. Den perfekta arkitektoniska siluetten i deras design definierar GANDIABLASCO-kollektionernas personlighet, tillsammans med tanken på att inkludera många olika element inom varje kollektion. Förutom att det är möbler företaget gör blir dessa produkter unika då de både är eleganta och slitstarka som kombination för att skapa utomhusmiljöer som kan avnjutas som sig bör och hör till traditionen kring Medelhavet. Sedan 2017 har varumärket gett sig självt en ny utmaning, skapandet av DIABLA, ett nytt utomhusvarumärke med originell och genial design som säljs online.

GANDIABLASCO har genom åren utformat nya kollektioner skapade utav nationella och internationella arkitekter och designers, som Spaces som låter dig njuta av livet utomhus alla dagar på året.

Avtalet med Cosentinokoncernen gör det möjligt att fortsätta att utvecklas för att erbjuda ännu bättre design tillsammans med de mest innovativa materialen på marknaden.

Press release på engelska GANDIABLASCO_GRUPO COSENTINO_en