Craft lanserar löparskor

Craft lanserar löparskor

Craft expanderar sitt erbjudande till dedikerade löpare genom att introducera löparskor i sitt sortiment. Utvecklingen görs i samarbete med Vibram, världens ledande aktör inom gummisulor.

- Löparskor har länge varit ett naturligt nästa steg i vår utveckling, säger Daniel Högling, Produkt & Marknadsdirektör på Craft Sportswear.

- Vi har haft siktet inställt på att ta fram löparskor under flera år och när vi inledde ett samarbete med Vibram började våra idéer ta fart. Våra båda varumärken är drivna av innovation, hög kvalitet och stor kunskap och vi är en perfekt match i att ta fram marknadens nya löparskor.

De nya löparskorna från Craft lanseras i början av 2018 och kommer i tre modeller med det gemensamma målet att ”boosta runners’ high” i varje steg.

- För oss är det viktigt att produkten vi säljer levererar det kunden vill ha och vi lägger alltid mycket tid på att testa och anpassa för att sedan testa igen.

- Den nya skon som vi har utvecklat har en riktigt bra passform, skön känsla och en bra ”kick”.

Vibram har varit en aktiv del i utvecklingen av den nya löpskon. Tillsammans har företagen tagit fram dels den undre sulan och materialet på skons ovansida eftersom allting i en löparsko påverkar känslan.

- Vår främsta målsättning var att ta fram en sko som både var teknisk men också stilsäker, säger Marci Guazzoni, Research & Development Director på Vibram.

- Vi ser att det finns en stor potential för ”high end” löparskor och vi har därför testat skon på dedikerade löpare som är noga med vad de har på fötterna. Här har vi och Craft samma värderingar och höga krav på att ta fram en bra produkt.

De nya löparskorna är utvecklade med Vibram Megagrip, med Vibrams mest högpresterande teknologi. Skon finns på marknaden under Q1 2018.

Ämnen

Craft är ett svenskt varumärke som utvecklar, designar och tillverkar kläder för konditionssporter där funktion och komfort är avgörande för ett bra resultat. Genom ett nära samarbete med elitidrottare över hela världen erbjuder Craft tränings- och tävlingskläder i högsta klass. www.craftsportswear.com

Relaterat innehåll

Funktionella träningskläder för löpning, längdskidåkning, cykel och andra konditionssporter

Craft är en produkt av svett och slit, av snö och regn, av förluster och segrar och av euforin som upplevs när gränser förflyttas. I fyra årtionden har vi levererat optimal prestation genom funktionella idrottskläder. Nästan lika länge har vi varit en del av den professionella idrottsvärlden. Vår kunskap om hur ett tränings- och tävlingsplagg ska designas för att erbjuda optimal funktion kommer till stor del från ett långt och givande samarbete med elitidrottare över hela världen.

Craft Sportswear Sverige
Evedalsgatan 5