Craft ny samarbetspartner/officiell klädleverantör till friidrottslandslaget

Craft blir samarbetspartner/officiell klädleverantör till Svensk Friidrott. Friidrottslandslaget kommer att använda den nya klädkollektionen första gången vid VM i Peking i augusti. Samarbetet mellan Svensk Friidrott och Craft är 5-årigt och sträcker sig fram till och med 2019.

"Det ska bli väldigt spännande och roligt att inleda samarbetet med Craft. Craft är ett starkt svenskt varumärke med stor kunskap och lång erfarenhet att tillverka funktions- och tävlingskläder till elitidrottare såväl som motionärer. Det som Craft står för passar väl in i med vårt varumärke och vad vi vill kommunicera, säger Svensk Friidrotts generalsekreterare Anders Albertsson.

Craft levererar sedan tidigare kläder åt bland andra svenska skidlandslaget och norska friidrottslandslaget.

"Vi är mycket stolta att nu också få samarbeta med Svensk Friidrott", säger Crafts marknadschef Daniel Högling. "Vi är ett svenskt företag som växer globalt och genom att samarbeta med friidrottslandslaget stärker vi vår närvaro inom en av världens största och mest anrika idrotter. Traditionellt sett har vi varit starka inom vinteridrott där otaliga världsatleter har vunnit mängder av OS- och VM-medaljer i våra plagg. Nu har vi samma höga ambition för sommaren. Som partner till friidrottslandslaget får vi en unik möjlighet att utveckla nästa generations funktionella och innovativa tränings- och tävlingsplagg – innovationer som i slutändan syftar till att förstärka sportupplevelsen för atleter på alla nivåer."

Mer information:

Svensk Friidrott