Foto: Sportfack

Craft vinnare av Sportfacks pris ”Årets svenska varumärke”

Sveriges ledande tidning för Sportbranschen har utsett Craft till 2018 års vinnare av priset ”Årets svenska varumärke”. Priset togs emot på Sportfacks årliga Gear of the year där sportbranschens främsta varumärken, produkter och innovationer utses.

”Med ena benet i längdskidspåret och det andra allt längre in i urban lifestyle har Craft både utvecklat sortimentet och sitt uttryck rejält den senaste tiden, med en design som speglar samtiden. Det krävs dessutom mot för att ge sig in i nya världar, som sportskor. En utveckling vi följer med stor nyfikenhet.” Så löd Sprtfacks motivering till ”Årets svenska varumärke”.

Prisutdelningen hölls på Haymarket i Stockholm där vinnare utsågs i sex olika kategorier inom sport- och outdoorbranschen. Fredrik Johansson, Export Sales Manager var på plats och tog emot priset för Craft.

”Vi är extremt stolta över ett sådant prestigfullt pris och vi är glada över att vår varumärkesförflyttning uppmärksammas. Det är otroligt kul att få vara med på den här resan som faktiskt bara har börjat”, säger Fredrik Johansson.

För mer information vänligen kontakta:
Daniel Högling, Craft Product & Marketing Director
E-post: daniel.hogling@craft.se