Vi hälsar Intrum Justitia välkommen som kund

Nyhet   •   Maj 26, 2014 10:45 CEST

Creditsafe har fått en ny kund och samarbetspartner i Intrum Justitia, Europas ledande kredithanteringsföretag. Samarbetet innebär att Creditsafe blir totalleverantör av kredit- och affärsinformation för Intrum Justitias svenska verksamhet.

Intrum Justitias upphandling gällande kredit- och affärsinformation avser såväl internt som externt bruk, mot befintliga och nya kunder och i kombination med deras tjänster och produkter.

- Vi valde Creditsafe då deras lösningar, information, flexibilitet och förmåga till att kundanpassa stärker konkurrenskraften i våra kredithanteringstjänster, säger Per-Henrik Persson, VD Intrum Justitia Sverige.

Intrum Justitia hjälper företag att effektivisera sina kassaflöden och förbättra den långsiktiga lönsamheten. De erbjuder tjänster utmed hela kredithanteringskedjan, däribland betalningshantering och inkasso.

- Vi är väldigt stolta och glada över att Intrum Justitia valt Creditsafe som leverantör. Vi ser detta som ett nära samarbete som ska resultera i ökat mervärde för båda parter. Tillsammans har vi tagit fram ett mycket bra upplägg som vi hoppas ska passa både Intrum Justitias verksamhet och behov, berättar Krister Jonsson, Sverigechef på Creditsafe.

Om Intrum Justitia

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 600 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2013 till ca 4,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com.

Telefon 070-628 08 99 eller via e-post krister.jonsson@creditsafe.se

Telefon 070-030 36 37 eller via e-post sandra.andersson@creditsafe.se