​Cushman & Wakefield växer inom uthyrning

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2019 06:30 CET

Robert Jones (till vänster) och Linus Tillander (till höger) förstärker uthyrningsteamet.

Stockholm, 29 januari 2019 – För att möta kunders efterfrågan och stärka Cushman & Wakefields erbjudande rekryteras Robert Jones och Linus Tillander till affärsområdet Agency Leasing.

Robert Jones har anställts som Leasing Manager. Han tillträder tjänsten i februari. Robert har flera års erfarenhet som säljare och kommer närmast från en roll som uthyrningsansvarig på kontorshotellet 7A.

Linus Tillander började som Leasing Assistant vid årsskiftet. Linus studerar till fastighetsförvaltare på Newtons YH-utbildning och har tidigare bl.a. arbetat som husvärd på Novi.

Cushman & Wakefields uthyrningsteam består av sex personer som hjälper fastighetsägare att utveckla sina fastigheter att bli mer attraktiva på hyresmarknaden och mer lönsamma. Uppdragen består av såväl stora projektuthyrningsuppdrag och uthyrning av enskilda lokaler som överlåtelser, hyresbedömningar och omförhandlingar.

Johan Zachrisson, Head of Agency Leasing, säger: ”Det är roligt att Robert och Linus väljer att komma till oss. Tillsammans blir vi ett starkt team med förmåga att göra skillnad i varje uppdrag och leverera en kundupplevelse utöver det vanliga.”

Karl Persson, Head of Sweden, säger: ”Riktigt roligt att vi lyckats att attrahera två bra personer med starkt driv och hög kunskapsnivå. Detta gör att vi än bättre kan möta våra kunders efterfrågan på uthyrningstjänster idag och i framtiden.”

Karl Persson
Head of Sweden
karl.persson@cushwake.com

Johan Zachrisson
Head of Agency Leasing
johan.zachrisson@cushwake.com

Cushman & Wakefield är ett ledande globalt fastighetstjänsteföretag som genom att omsätta idéer i handling, levererar betydande värde till fastighetsägare, investerare och hyresgäster. Cushman & Wakefield är bland de största fastighetstjänsteföretagen med 48 000 anställda på cirka 400 kontor i 70 länder. Under 2017 hade företaget en omsättning på 6,9 miljarder USD och ett tjänsteutbud som omfattar property-, facilities- och project management, uthyrning, capital markets, värdering och andra tjänster. För mer information, besök www.cushmanwakefield.com eller följ @CushWake på Twitter.