Probitas hyr ut till Spotify i Jarlahuset

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2019 21:48 CET

Jarlahuset på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Foto: Probitas

Stockholm 19 mars 2019 – Spotify har tecknat ett nytt avtal med Probitas om att hyra kontorslokaler i Jarlahuset på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm. Hyreskontraktet omfattar 11 000 kvm kontor med en avtalslängd om 10 år.

Samuel Borg, VD och Koncernchef för Probitas, säger: Vi ser fram emot ett fortsatt långsiktigt samarbete tillsammans med Spotify.”

Probitas vann ROT-priset för Stockholms bästa ombyggnation år 2013 och Glaspriset för Sveriges bästa glasbyggnadsprojekt år 2014. Båda priser avser Jarlahuset där Spotify har delar av sitt Stockholmskontor.

Cushman & Wakefield är Spotifys rådgivare i Sverige via ett globalt mandat med Colliers i USA.

Om Probitas

Probitas AB äger och förvaltar fastigheter i Stockholms innerstad. Namnet Probitas betyder hederlighet, vilket är ett av företagets ledord. De andra är omtanke, nöjda hyresgäster och skapa värde. Fastighetsinnehaven uppgår till en yta av ca 90 000 kvm.

Koncernen består av fem dotterbolag av vilka fyra stycken driver sina verksamheter i moderbolaget Probitas lokaler.

Probitas AB ägs av Immanuelskyrkans församling vars diakonala projekt inom äldreomsorg är organiserat i ett icke vinstutdelande bolag där vinsterna återinvesteras i verksamheten och därigenom är med och bygger det goda samhället.

Bob Gustafsson, Cushman & Wakefield
Head of Tenant Representation Sweden
Mobil: +46 (0)76 720 34 22
bob.gustafsson@cushwake.com

Samuel Borg, Probitas AB
VD & Koncernchef
Mobil: +46 (0)70 144 55 90
samuel.borg@probitas.se

Cushman & Wakefield är ett ledande globalt fastighetstjänsteföretag som genom att omsätta idéer i handling, levererar betydande värde till fastighetsägare, investerare och hyresgäster. Cushman & Wakefield är bland de största fastighetstjänsteföretagen med 51 000 anställda på cirka 400 kontor i 70 länder. Under 2018 hade företaget en omsättning på 8,2 miljarder USD och ett tjänsteutbud som omfattar property-, facilities- och project management, uthyrning, capital markets, värdering och andra tjänster. För mer information, besök www.cushmanwakefield.com eller följ @CushWake på Twitter.