Vi sätter fokus på lokal busstrafik!

Vi sätter fokus på lokal busstrafik!

Det är inte alltid lätt att nå ut till kunder med de trafikförbättringar som görs. Till exempel när vi gör förbättringar av tider eller linjesträckningar i en stad, stadsdel eller kanske till och med i en by. Det görs en hel del sådana lokala trafikförbättringar och därför har vi nu utarbetat en form för att kunna berätta om det på ett effektivt och bra sätt.

Vi har nu skapat ett koncept med enkla och konkreta filmer för sociala medier. Där kommer vi att berätta om lokala trafikförbättringar för just den målgrupp som berörs. Vi vill också visa människor i resten av länet att det händer bra saker i vår trafikutveckling, därför kommer filmerna till viss del även att exponeras för en större målgrupp i Dalarna. Det tydliga fokuset är dock på människorna som bor på de aktuella orterna. Den här marknadsföringen kommer att ske löpande framöver, allt eftersom vi utvecklar kollektivtrafiken.

Det här är ett steg i den kommunikationsplan vi arbetat fram. Kommunikationen är utformad på ett sätt som skapar igenkänning från de tidigare kampanjer vi genomfört och bygger på taglinen ”Vi är Dalatrafik”.

Först ut är 8 filmer om lokala trafikförbättringar i Avesta, Falun, Lindesnäs, Rättvik, Vansbro, Leksand och Ludvika och Smedjebacken. Kommunikationen använder orden ”En bra grej för dig som bor i … helt enkelt”. Det är dels för att skapa en avslappnad ton men också för att inte förstora betydelsen av trafikförbättringarna.

Filmerna kommer att börja publiceras på sociala medier den 13 april. Vi kommer även att annonsera i lokala tidningar och annonsblad.

Marknadschef 070-373 06 25