​Nytt år – ny sport

​Nytt år – ny sport

Kört fast i gamla vanor? Sugen på en nystart? Gör träningen roligare genom att prova på en ny sport: vidga dina vyer, upptäck nya muskelgrupper, träffa nya träningskompisar och skaffa en ny passion! Hos Decathlon har vi basprodukter inom varje sport – våra Instegsprisprodukter – för att du ska kunna hitta utrustning för att uppleva nya sporter till överkomligt pris.

Klättrar du på väggarna efter julledigheten? Ta grönt kort i klättring för mer spänning i tillvaron! Träna på ett klättercenter under vintern så kan du pröva riktiga klippor till sommaren. Utrustningen hittar du här.

Du som älskar uteliv och vill få ut det mesta av snön kan komma igång med skidåkning med våra prisvärda skidpaket. Det är en ultimat sport som ger både allsidig träning och en naturupplevelse.

Vill du passa på att få lite dagsljus på lunchpausen? Isåfall är löpning ett lättillgängligt alternativ för att komma ut en stund och få upp flåset. Med fleecefodrade löpartights håller du dig varm, och med broddar eller rope grip på skorna kan du ta ut steget ordentligt utan att behöva frukta isiga gator.

Du som hellre slipper allt vad vinterväder heter kan istället testa yoga, en träningsform som stärker och ger lugn och balans i både kropp och själ. Varför inte prova bikramvarianten i 40-gradig hetta? Då får du upp värmen ordentligt för att tackla vintern.

Vintern kan även tacklas med kampsport, med allt från boxning till taekwando och judo. Det är en tuff träningsform som ofta kräver mycket styrka, koordination och samspel. Vi har dräkterna och skydden som kommer väl till hands i såväl boxningsringen som på judomattan.

Samspel är även något du även kan uppleva på hästryggen: att uppnå samförstånd med detta stora djur är något alldeles speciellt. Är du nybörjare kan du starta på en ridskola: en hjälm, ett par ridbyxor och kängor eller stövlar med klack räcker till att börja med, och om du mot förmodan skulle trilla av kan en säkerhetsväst kännas tryggt.

Utrustning för över 70 sporter hittar du på Decathlon.se och i butiken i Kungens kurva. Besök gärna våra olika varumärkens egna webbplatser för mer inspiration, tips och träningsråd.