Deloitte åter rankad som världsetta i ”värdepapperisering”

ISR, International Securitisation Report (ISR) i London har åter utsett Deloitte som vinnare av det prestigefulla 2006 ISR Global Securitization Awards. Det är nionde året i rad som Deloitte nu mottager utmärkelsen som världens bästa rådgivare i samband med ”värdepapperiseringar”. Deloittes globala enhet för rådgivning kring ”värdepapperiseringar” behåller ställningen som världsetta inom branschen. Priset tilldelas för Deloittes internationella verksamhet kring tjänsteområdet. - Att förtjäna utmärkelsen nio år i rad är ett kvitto på att våra högt ställda kvalitetsmål motsvarar finansbranschens krav, säger Jan Palmqvist, ansvarig för Financial Services inom Deloitte Sverige. Det är både en heder och ett privilegium för oss att åter igen bli rankade som nummer ett. International Securitisation Report (ISR) är ett internationellt oberoende nyhets- och undersökningsföretag med inriktning på finansiell information från Europa, Asien och USA. Företaget är baserat i London. ISR Global Securitization Awards är ett erkänt internationellt pris inom den finansiella branschen. Priset tilldelas varje år de bästa företagen i världen i klasser som juridik, kredit, fonder, emissioner, mäkleri och undersökningsföretag. För kommentarer eller frågor, kontakta gärna: Jan Palmqvist Ansvarig för Financial Services Deloitte Tfn 08-506 710 00 Christer Ahlgren Press och PR Deloitte Tfn 0708-14 23 20 Om Deloitte Deloitte är ett av Sveriges ledande revisions- och konsultföretag med 1 000 medarbetare på ett trettiotal orter över hela landet. Vi är verksamma inom revision, skatt, riskhantering, finansiell rådgivning, strategisk verksamhetsstyrning, implementering av affärssystem och outsourcing av ekonomifunktioner. Våra klienter finns bland stora internationella företag, mindre och medelstora företag samt organisationer och offentlig verksamhet. Internationellt ingår vi i det globala nätverket Deloitte Touche Tohmatsu med 135 000 medarbetare i 140 länder. För mer information, besök www.deloitte.se. För mer information, besök www.deloitte.se Med Deloitte avses Deloitte AB och dess dotterbolag. Deloitte är det svenska bolaget inom Deloitte Touche Tohmatsu. Deloitte Touche Tohmatsu är en schweizisk juridisk person och varje nationellt bolag är en separat och oberoende juridisk person inom respektive jurisdiktion.