E-handeln på tröskeln till bredare genomslag

E-handeln ökar i popularitet. Större teknisk säkerhet och allt fler konsumenter som är uppkopplade mot internet innebär att e-handelns möjligheter är större än någonsin.

Återförsäljare måste nu mer än tidigare möta kraven från allt mer ombytliga konsumenter. Begreppet kundupplevelse har gjort intåg även i e-handeln.

Revisions- och konsultföretaget Deloitte publicerar varje år rapporten 2011 eCommerce Assessment som tar upp olika aspekter och affärsmöjligheter inom e-handeln. I årets bifogade rapport utvärderas de intäktsmässigt 100 största webbåterförsäljarna. Man söker svar kring bästa webbplatser, reklam och layout, elektroniska kundvagnar och kopplingar till sociala nätverk.

Information
Vänligen se bifogad rapport  2011 eCommerce Assessment i sin helhet. För ytterligare information vänligen kontakta Christer Ahlgren på christer.ahlgren@deloitte.se. För mer information om Deloitte, besök www.deloitte.se.

Regioner