Internationellt kapital söker hemmahamnar

Pressmeddelande  •  2012-08-01 14:29 CEST

Främst Europa avskräcker internationella investerare än så länge, men även andra regioner tycks locka mindre utländskt kapital. Investeringar planeras främst på geografiskt nära marknader och inte sällan i det egna landet. Brasilien är det stora undantaget. Investeringar inom IT sektorn ses positivt och då framförallt inom molntjänster, mjukvara och sociala nätverk.

- Trots en osäker världsekonomi finns det ändå överlag en optimism kring investeringar från private equity och venture capital aktörer runt om i världen, säger Tom Pernodd, partner på Deloitte.

Deloitte presenterade Global Venture Capital för första gången 2004. I år bygger rapporten på kontakter med 440 investerare i Amerika, Europa, Storbritannien, Asien och Israel under våren 2012.

För mer information se bifogad rapport Global Venture Capital i sin helhet. För ytterligare kommentarer vänligen kontakta Tom Pernodd, partner på Deloitte på tpernodd@deloitte.se

Deloitte erbjuder tjänster inom revision, skatterådgivning, business consulting och finansiell rådgivning till offentliga och privata klienter inom en mängd branscher. Med ett globalt nätverk av medlemsfirmor i mer än 150 länder, kan Deloitte erbjuda spetskompetens av världsklass och djup lokal expertis för att hjälpa klienter till framgång oavsett var i världen de bedriver sin verksamhet. Samtliga 182 000 medarbetare i nätverket arbetar för att nå den  gemensamma visionen – To be the standard of excellence.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom