Investerarnas nya intressen pressar förvaltarnas vinster

I rapporten Achieving Profitable Growth in Wealth Management beskriver revisions- och konsultföretaget Deloitte aktuella strategier för en lönsam förmögenhetsförvaltning. Fördelningen mellan back-office och möten med klienter är en central aspekt mot bakgrund av ökande rörelsekostnader. Vidare diskuteras hur aktörerna på bästa sätt kan möta kundernas växande intresse för tjänster och investeringar, som i slutändan kan ge lägre vinstmöjligheter för förvaltarna.

Information

För vidare information, se Deloittes bifogade rapport Achieving Profitable Growth in Wealth Management i sin helhet eller kontakta christer.ahlgren@deloitte.se. Läs mer om Deloitte på www.deloitte.se.

Regioner