Säker invallning av kemikalier med golvelement från DENIOS

Invallning av större yta

Kemikalier ska förvaras med en invallning för att förhindra spill vid ett eventuellt läckage. Med DENIOS golvelement är invallning av en större yta eller ett helt rum möjligt. Golvelementen ger en säker lagring samtidigt som de är idealiska vid av- och omtappning av kemikalier då de fångar upp eventuellt spill. Med ramp och extra lågt utförande underlättas fathanteringen och säkerheten vid kemikaliehanteingen ökar.

Tillverkade av miljövänlig polyetylen

Golvelementen tillverkas av förzinkat stål eller miljövänlig polyetylen (PE) med hög kemisk resistens mot frätande och aggressiva ämnen. Golvelementen kan enkelt kombineras för skydd av större ytor, krävs speciellt anpassade mått kan golvelementen även måttbeställas och tillverkas med specialanpassade uppsamlingsvolymer eller för t.ex. ökad hjullast. Tillbehör så som lyfthjälp för galler, kopplingar, och ramper förenklar fathanteringen medan fatbock möjliggör en liggande fat- och dunklagring.

– Vid hantering av kemikalier bör man ta hänsyn till arbetssäkerhet och miljösäkerhet. Spillda kemikalier ökar risken för arbetsplatsolyckor såsom halka men utgör även en risk för miljöförstöringar, med DENIOS golvelement underlättas fathanteringen samtidigt som säkerheten för både personal som miljön ökar, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.