Årets Turismpris Jönköpingsgalan 2015

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2015 13:00 CET

Smålands Turism delar ut pris till bästa insats som har bidragit till att utveckla turismen i Jönköpings län under det gångna året.

”Årets turismpris” tilldelas ett företag, en organisation, förening eller annan som genom föredömliga insatser i nytänkande, internationalisering, kvalitet och hållbarhet i företagandet, har bidragit till att utveckla turismen i Jönköpings län. Syftet med priset är att belöna insatser, såväl när det gäller nya djärva satsningar, som långvarigt, framgångsrikt arbete och lönsamhet. Smålands Turism vill med ”Årets Turismpris” sprida kunskap och inspiration kring turismnäringen i Jönköpings län.

Förra årets pristagare var Ellen Nystedt på Nystedt Husky Tur & Natur. Årets vinnare presenteras på Jönköpingsgalan.

För ytterligare information, kontakta:

Lena Larsson
Smålands Turism
Lena.larsson@smalandsturism.se

Om Jönköpingsgalan: Jönköpingsgalan arrangeras av Destination Jönköping i samarbete med Region Jönköpings län. Jönköpingsgalan sätter strålkastarljuset på människor och organisationer som bidrar till att föra Jönköpingsregionen in i framtiden. Ett antal priser delas ut och ramas in av underhållning och fest. I år leds Jönköpingsgalan av Jönköpingsbördiga stå-upp komikern Cecilia von Strokirch. Såväl företag som privatpersoner kan köpa biljetter. 2015 års gala hålls på Elmia, Entré Nord, den 14 mars. Läs mer på jonkopingsgalan.se

Destination Jönköping AB arbetar för att få fler att upptäcka Jönköping och allt som erbjuds på de olika platserna i vår destination. Vårt fokus ligger i att utveckla vår besöksnäring, skapa fler nationella evenemang och få fler att förlägga stora möten här. Destination Jönköping AB är ett helägt kommunalt bolag med 20 anställda.

Kommentarer (0)

Kommentera