Eliten inom bågskytte till Huskvarna

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2019 16:07 CEST

Den 24-25 augusti arrangeras Bågskytte 3D SM i Huskvarna.

Den 24 augusti inleds Bågskytte 3D SM i Huskvarna Bågskytteklubb på Öxnehaga. Det väntas komma ca 300 deltagare från hela landet.

Den 24-25 augusti kommer eliten inom bågskytte att göra upp om medaljerna i Huskvarna. Under tävlingen kommer det placeras ut 3D djur som deltagarna ska skjuta på. I samband med tävlingen firar dessutom Huskvarna Bågskytteklubb 70 år.

–Jag ser med glädje fram emot SM:et, det kommer bli ett fantastiskt arrangemang som jag hoppas många kommer och besöker, säger Sofie Ståhlkrantz, styrelseledamot för Huskvarna Bågskytteklubb.

Tävlingsformen är 3D skytte vilket innebär att man går en förutbestämd bana med 3D mål. Deltagarna skjuter från en påle vilken man får bedöma avståndet ifrån själv. Avstånden är mellan 5 och 45 meter beroende av vilken bågtyp som används. Publiken kommer på ett säkert avstånd kunna se på hur det går till att skjuta i 3D.

–Vi är positiva till att denna typ av tävling arrangeras i vår kommun med deltagare från hela Sverige, säger Caroline Törnblad, chef Möten & Event.

Tävlingen arrangeras av Huskvarna Bågskytteklubb och Svenska Bågskytteförbundet.

Läs mer om tävlingen här: http://www.huskvarnabk.se/3D-SM2019/inbjudanochanmalan/Inbjudan/

Kontaktperson:

Sofie Stålkrantz,Huskvarna Bågskytteklubb
073 -512 23 56, sofie.staahlkrantz@live.se

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser

Kommentarer (0)

Kommentera