16 november gästar Jennie Abrahamson Jönköpings Teater

​Jennie Abrahamsons musik rymmer hela världar

Den 16 november står den hyllade singer-songwritern Jennie Abrahamson på Jönköpings Teaters scen, redo att möta publiken på ett mer avskalat och personligt sätt än tidigare. Hennes senaste och femte album "Reverseries" släpptes i början av 2017 och fick fina recensioner.

Jennie Abrahamsons drömska och storslagna album "Reverseries" fick bland annat full pott i Sonic Magazine och nominerades som Årets pop på P3-guldgalan 2017. Det är en sorts enkelhetens pop, men där varje låt rymmer en hel värld.

Det senaste året har Jennie Abrahamson turnerat med sitt band i Europa, varvat med engagemang i Hans Eks orkestersatsning Bowie in Berlin, uppträtt på Polarprisgalan, turnerat med Loney Dear och tolkat Kate Bush tillsammans med Göteborgssymfonikerna och Malin Dahlström (från Niki & the Dove). I höst ger sig Jennie ut på soloturné, för att möta publiken på ett mer avskalat sätt.

– Det händer onekligen nånting med både mig och låtarna när jag skalar ner. Min produktionsstil på albumen är ju att bygga ganska stora världar, och det brukar vi omsätta live när vi spelar med bandet. När jag är helt själv måste allt kokas ned till de viktigaste elementen, det jag fysiskt klarar av på två händer, två fötter och min röst. Det är som att man måste ge låtarna en omgång, se vad de tål, se dem födas på nytt, säger Jennie Abrahamson.

Datum: 16 november 2018
Tid: 19:30
Plats:
Jönköpings Teater

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser