Jönköpingstrio designar galaklänning för Världens Barn

Jönköpingstrio designar galaklänning för Världens Barn

Stylisten Malin Qvänstedt, designern Johan Lundell och konstnären Karin John har inlett ett kreativt samarbete för att skapa en galaklänning som ska auktioneras ut till förmån för Världens Barn. Klänningen ska bäras av ingen mindre av Karin Adelsköld som är konferencier för Jönköpingsgalan den 13 oktober.

Jönköpingsgalan samarbetar sedan ett antal år tillbaka med Världens Barn, Radiohjälpens största kampanj för internationella humanitära insatser för barn. Under förra årets insamling kom Jönköping på en 2:a plats i landet, både som storstadskommun och län.

Den 13 oktober är en av höstens största insamlingsdagar och med hjälp av klänningsauktionen på Jönköpingsgalan hoppas man att Jönköping kan lämna ett generöst bidrag till insamlingen och dessutom klättra upp på förstaplatsen.

- Det är en kreativ process och härligt samarbete som vi i teamet kallar #projectdress. Vi jobbar med temat ”Vision Jönköping” och alla unika möten som sker i vår stad – och vi utlovar ett färgsprakande slutresultat som vi hoppas kommer inbringa ett generöst bidrag till insamlingen för Världens Barn, säger stylisten Malin Qvänstedt som håller ihop #projectdress.

På Jönköpingsgalan 2011 skapade Jönköpingsdesignern Malin Ortman en klänning som bars av Carina Berg och auktionerades ut för inte mindre än 75 000 kr.

Läs mer om Världens Barn eller lämna en gåva till PlusGiro 90 1950-6.

För ytterligare information, kontakta:
Malin Qvänstedt, stylist, Publik Studio
malin@malinqvanstedt.se

Lotta Olofsson, Regionsamordnare Världens Barn
lotta.olofson@varldensbarn.se

Jönköpingsgalan hålls på Elmia den 13 oktober och arrangeras av Destination Jönköping i samarbete med Regionförbundet Jönköpings län.  Jönköpingsgalan sätter strålkastarljuset på personer och organisationer som för Jönköpingsregionen in i framtiden på ett bra sätt. Nio priser delas ut och ramas in av underhållning och fest. I år leds Jönköpingsgalan av Karin Adelsköld som 2011 utsågs till årets kvinnliga komiker. Såväl företag som privatpersoner kan köpa biljetter. Läs mer på www.jonkopingsgalan.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.