Kristdemokraterna väljer Jönköping

Kristdemokraterna väljer Jönköping

Jönköping blir värdstad för Kristdemokraternas Kommun- och landstingspolitiska dagar 2018. Kongressen under det viktiga valåret väntas locka över 1 000 deltagare den 2-3 mars.

- Jönköping har under alla år varit ett centrum för Kristdemokratisk politikutveckling. Av tradition har många av partiets ledande personer kommit från ett lokalt och regionalt arbete i Jönköping, det känns därför naturligt och roligt att också för partiets Kommun- och landstingspolitiska dagar 2018 få använda Jönköping som startblock för nästa valrörelse säger Tommy Bernevång Forsberg, Kristdemokraternas Kommun- och landstingspolitiske sekreterare.

- Genom en bra dialog och ett bra samarbete med Destination Jönköping har det blivit möjligt att återkomma till Jönköping, fortsätter Bernevång Forsberg. Den utökade kapaciteten av bl a boende i närområdet till Elmia har givetvis varit en bidragande orsak till att vi valt Jönköping.

- Vi är jätteglada! Det är en stor kongress och konkurrensen från andra städer är hård, konstaterar Ante Jankovic, manager Jönköping Convention Bureau, ett affärsområde inom Destination Jönköping som arbetar med att göra kommunen till en ännu större mötesplats, med fler kongresser och möten.

- Vi har bearbetat Kristdemokraterna under lång tid och det är helhetsupplägget med logi, transport, logistik och framförallt det lokala värdskapet i kombination med partiets lokala krafter som gjort att vi lyckats, säger han.

Andreas Sturesson, Kristdemokratiskt kommunalråd och styrelseledamot i Destination Jönköping AB, är glad över att ytterligare en stor kongress som stärker Jönköping som mötesstad i Sverige är klar.
- Denna typ av kongress kräver lokalt engagemang, ändamålsenliga lokaler med god logistik och det är något vi är stolta över att Jönköping kan erbjuda, säger Andreas.

Kongress: Kristdemokraternas Kommun- och landstingspolitiska dagar 2018
Datum: 2-3 mars 2018
Deltagarantal: ca 1000
Mötesplats: Elmia Kongress- och Konserthus, Jönköping