Lång idrottsfest inleds i Jönköping

Lång idrottsfest inleds i Jönköping

Jönköping står inför en idrottssommar av sällan skådat slag. Med start den 5 maj kommer tusentals tävlande och andra besökare att gästa kommunen i samband med inte mindre än fyra internationella arrangemang.

EM i mountainbike 5-8 maj, med uppåt 500 cyklister från ett trettiotal länder på Huskvarnas höjder.

VM i muaythai 18-28 maj, 700 tävlande från 60 länder väntas till Kinnarps Arena när världsmästerskapen i thaiboxning arrangeras utanför Asien för första gången.

IRONMAN 70.3 Jönköping, en triathlontävling på halvdistans där 2 000 deltagare från över 40 länder simmar, cyklar och springer.

EM i barfotaåkning 2-6 augusti, för första gången i Sverige, innebär barfotaåkning i tre grenar på Rocksjön.

Onsdag 27 april, klockan 10.00 på Destination Jönköping, Södra Strandgatan 13 B i Jönköping berättar vi mer om arrangemangen och vad de innebär för platsen Jönköpings kommun. På plats finns representanter för de olika tävlingarna samt för Destination Jönköping. Ett unikt tillfälle att träffa alla arrangörerna samtidigt.

För ytterligare information, kontakta:

Carl Gustaf Tollén, Destination Jönköping AB, 070 – 699 69 25

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser