Livelottning av mötande lag till finalerna i USM i handboll

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2015 10:48 CET

Den 26 mars avgörs vilka 48 lag som kommer möta varandra i finalspelet i Ungdoms-SM Stadium Handboll Cup. Livelottning börjar klockan 18.00 vid Stadiumbutiken på A6 Center. Kvällens ciceron är Krister Broman, känd inom handbollskretsar. Livelottningen sänds även via portalen Sportway.se.

USM är officiella Svenska Mästerskapen i handboll för ungdomar i Sverige. Turneringen är uppdelad i tre åldersklasser; junior, A-ungdom och B-ungdom. Finalspelet är i Jönköping den 17-19 april i Idrottshuset och Elmia. Deltagarmässigt är USM i handboll ett av årets största idrottsevenemang i Jönköping. Under finalhelgen kommer 1100 aktiva och minst lika många medföljande.

För mer information kontakta:

Carl-Gustav Tollén
Event & Marketing Manager
carl-gustaf.tollen@destinationjonkoping.se

Destination Jönköping AB arbetar för att få fler att upptäcka Jönköping och allt som erbjuds på de olika platserna i vår destination. Vårt fokus ligger i att utveckla vår besöksnäring, skapa fler nationella evenemang och få fler att förlägga stora möten här. Destination Jönköping AB är ett helägt kommunalt bolag med 20 anställda.

Kommentarer (0)

Kommentera