Nominerade till Årets ambassadör

Nominerade till Årets ambassadör

Nu är nomineringarna till ”Årets ambassadör” klara. En bloggerska, en hockeyspelare och en artist tävlar om utmärkelsen på Jönköpingsgalan den 20 november.

Det finns många duktiga människor i Jönköping som på olika sätt ser till att varumärket Jönköping förankras på lokal och regional nivå och sprider sig i nationella och internationell sammanhang. Omkring 1000 personer är formellt Jönköpingsambassadörer och alla dessa bidrar på ett värdefullt sätt till arbetet med att sätta Jönköping på kartan. Priset ”Årets ambassadör” delas ut till en person som sticker ut lite extra och genom sina insatser är en viktig del av byggandet av varumärket Jönköping. Priset delas ut av Destination Jönköping på Jönköpingsgalan den 20 november. Förra året vann Tommy Myllymäki priset.

Elin Kero, bloggerska på Nevnarien
Elin Kero har runt 25 000 läsare i veckan på sin blogg Nevnarien. Elin bloggar om livet i Jönköping och om sitt arbete på Scandinavian Photo som har som mål att göra Jönköping till fotocentrum. Med stor kärlek till sin hemstad bloggar hon om vardagen i Jönköping och påverkar därigenom bilden av Jönköping på ett positivt sätt bland en yngre målgrupp.

Läs mer här: http://nevnarien.se/

Pressbild: http://media.jonkopingsgalan.se/2010/08/4889883151_4911710cef_b.jpg

Johan Davidsson, HV71
Med ett stort hjärta för Jönköping tar Johan Davidsson plats i nationella medier såväl på som vid sidan av isen. Johan har haft stora framgångar och under lång tid haft sin födelseort Jönköping som bas för sin framgångsrika idrottskarriär. Förutom imponerande sportsliga meriter är Johan Davidsson en god förebild och för väldigt många synonym med Jönköping.

Pressbild: http://media.jonkopingsgalan.se/2010/08/davidsson_low.jpg

Lena-Maria Klingvall, artist och författare
Genom att visa att allt är möjligt imponerar Lena-Maria Klingvall såväl nationellt som internationellt. Nyligen hyllades Lena-Maria för sina prestationer som simmerska, sångerska, konstnär, författare och inspiratör i SVT:s ”Här är ditt liv” men hon har också berört en bred målgrupp i Asien. Med rötterna och sin bas i Jönköping är Lena-Maria värdefull i byggandet av bilden av Jönköping.

Läs mer här: http://www.lenamaria.com/web/

Pressbild: http://media.jonkopingsgalan.se/2010/08/lena_maria_2.jpg

Vid frågor, kontakta
Helena Nordström, marknadschef Destination Jönköping: 0702-77 67 00

Om Jönköpingsgalan
Jönköpingsgalan hålls på Elmia den 20 november och arrangeras av Destination Jönköping i samarbete med Regionförbundet Jönköpings län.  Jönköpingsgalan sätter strålkastarljuset på personer och organisationer som för Jönköpingsregionen in i framtiden på ett bra sätt. Nio priser delas ut och ramas in av underhållning och fest. I år leds Jönköpingsgalan av komikerduon Anders och Måns, kända från SVT och SR. Såväl företag som privatpersoner kan köpa biljetter.

www.jonkopingsgalan.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare.