Nominerade till Årets genombrott

Nominerade till Årets genombrott

På Jönköpingsgalan den 15 oktober delas priset Årets genombrott ut till en eller flera personer som genom sitt kulturarbete nått framgång på den nationella eller den internationella arenan. Nominerade är inga mindre än tre av akterna som står för underhållningen på årets gala.

Gästerna på Jönköpingsgalan får ett utmärkt tillfälle att stifta bekantskap med de nominerade till Årets genombrott. För vad passar väl bättre än att de nominerade själva uppträder på galan?

Marilyn and the Rouge - Med ett knappt år bakom sig har Marilyn and The Rouge redan börjat göra sig ett namn på den elektroniska stjärnhimlen. Detta soloprojekt har redan släppt en rad EP's via Wonderland records som har tagits emot mer än väl. Vi tror på en storartad och intressant framtid för Marilyn and The Rouge och följer den med spänning.

Du Pacque - Blanda kraut, pop, mörker och mycket ljud, så kan du komma ganska nära ett av årets mest spännande band; Du Paque. De har blivit omskrivna av bland annat the Groove och i bagaget finns succéspelningar från både Debaser, Arvikafestivalen och vårt eget fina Popadelica. Med nya debutalbumet "Erotique Du Pacque" kommer vi få höra och se mycket mer av det här bandet.

Compadre - trots att denna konstellation bara funnits i drygt 2 år så har de hunnit skaffa sig ett rykte som en grym liveakt med spelningar på bland annat Berns i Stockholm, Yaki-da i Göteborg, Babel i Malmö och flera andra scener.  Compadre har hunnit turnera runt om i både Sverige och Europa och med sina sjuka electrobeats och edge-iga stil markera ut Jönköping på musikkartan.

Tidigare har priset för årets genombrott delats ut till Jill Svensson, Jonathan Fagerlund och Daniel Karlsson av vilka de två senare finns bland galagästerna den 15 oktober.

För ytterligare information, kontakta:
Thomas Tegnér, marknadschef Smålands Musik & Teater
thomas.tegner@smot.se

Pressbilder på de nominerade hittar du här.

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare.